ملا منان نیازی افشاگری کرد

ملا عبدالمنان نیازی از چهره های شناخته شده طالبان؛ معاون و سخنگوی ملا رسول در افغانستان گفت که در طول ۱۵ سال گذشته، پاکستانی‌ها بسیار با هوشیاری عمل می‌کردند و منافع خود را پیش می‌بردند، میلیون‌ها دالر را به نام ما می‌گرفتند و ما مقابله با ناتو کردیم اما پاکستانی‌ها برای طالبان و دستاوردهای‌شان اهمیتی قائل نشدند و نام و نشانی را که در زمان اشغال شوروی ما به دست آورده بودیم را به خاک مالیدند؛ وی افزود که پاکستان مجاهدینی که در ایران و پاکستان بودند را به جان هم انداختند و ثمره جهاد مجاهدین را به خاک مالیدند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” به نقل از خبر گزاری جمهور ملا عبدالمنان نیازی در یک گفتگوی اختصاصی با این خبر گزاری  مدعی شد که “ملامحمدعمر با دسیسه ملامنصور و پاکستان به شهادت! رسیده است. بعد از آن ملا عبیدالله آخوند را که معاون ما در نظام بود را در زندان پاکستان به شهادت رساندند، حتی جنازه او را به ما ندادند، بعد از آن معاون دوم ما به نام ملابرادر بود که او را هم به شکل مرموزی گرفتند و تا به حال به ما پاسخی ندادند. وقتی که از گرفتاری ملابرادر می‌پرسیدیم، منصور و اطرافیان او می‌گفتند که ملا برادر را آمریکایی‌ها گرفته‌اند، ما در همان زمان از ملامنصور پرسیدیم که چرا آمریکایی‌ها شما را پیدا کرده نمی‌توانند و شما را نمی‌گیرند؟ کسی که رابط ملامحمدعمر بود، او را چرا نگرفتند؟ به همین خاطر شک ما به وجود آمد و علما را حاضر کردیم، مجاهدین را حاضر کردیم و مخالفت خود را با پاکستانی‌ها که این ها با آنان همکار بودند، اعلام کردیم.”
وی در مورد حکومت افغانستان نیز مدعی شد که حکومت فعلی، توانایی ندارد که از شئون خود و مرزهای خود دفاع بکند؛ “این واقعیت است و خودشان هم می‌دانند و ما هم می‌فهمیم، خب ما می‌خواهیم که وطن ما دیگر محلی برای حضور خارجی‌ها نباشد و آنان از کشور بیرون شوند، ما می‌خواهیم که با افغان‌ها بنشینیم، ما می‌خواهیم که تمام مشکلات خود را روی میز افغانی حل کنیم، می‌خواهیم که با همسایه‌های خود روابط نیک و دوستانه داشته باشیم، باید که مردم ما و مردم کشورهای همسایه ما به آرامی زندگی کنند”
وی در مورد خواسته های طالبان از دولت گفت: ما دو خواسته داریم: ۱ – نظام اسلامی و ۲ – قطع رابطه با کشورهای استعماری!
وی در مورد هسته گذاری داعش در افغانستان نیز گفت: “من به صراحت برایتان می‌گویم که چندین بار از سوریه و عراق، با امتیازات و میلیون‌ها امکانات ما را می‌خواستند که ساپورت و حمایت کنند، ما به آنها پیغام دادیم که وطن ما خسته است، مردم ما خسته‌اند، ما یک جنگ بزرگ و کلانی را که ۳۵ سال در وطن طول کشیده است را پشت سر گذاشته‌ایم… ما به تمام کشورهای همسایه هم اعلام کردیم که ما را مجبور به این نسازید که باز دوباره مرزهای خود را به سعودی و عراق و جاهای دیگر برسانیم! هدف من این است که در کنار کشورهای همسایه خود برادروار زندگی کنیم، برای ملت خود یک لقمه نان پیدا کنیم، ما هدف داریم که جلو کشورگشایی‌هایی که کشورهایی از جمله روسیه، آمریکا و ناتو دارد، بگیریم؛ بعد از آن به آنان گفتیم که ما دیگر نمی‌خواهیم که با نام داعش، کشورهای کفری را بر سر خود بیاوریم و ملت خود را باز بیچاره بسازیم. پس بنابراین آنان نمی‌توانند که در افغانستان کاری را بکنند و یا آنان با آن عقیده‌ای که دارند نمی‌توانند در افغانستان به جایی برسند. و کشورهای عربی مخالفین ما را که فعلا رو به گم شدن است، این ها را ساپورت نکنند، دفترهایشان را در کشورهای خود مسدود کنند، ما به آنها تضمین می‌دهیم که مرزهای آنان از جانب ما تحت خطر قرار نگیرد.”
سخنگوی طالبان در مورد نقش عربستان نیز گفت: عربستان سعودی مستقیم در افغانستان دخالت دارد؛ کشور سعودی، تحت تاثیر کشمکش‌هایی است که در اطراف مرزهایش وجود دارد، آنان در پی این هستند که یک هسته قوی برای خود در افغانستان ایجاد کنند، اگر این هسته ایجاد شود، یک دروازه خوب برای سعودی‌ها باز می‌شود، سعودی‌ها چندین بار با ما ارتباط برقرار کردند که ما حاضر هستیم با شما کار بکنیم ولی ما به خاطر اینکه وطن ما دوباره به بیچارگی دچار نشود و کشمکش‌هایی در منطقه به وجود نیاید، ما از کشورهای منطقه و سعودی‌ها خواستیم که ما را به حال خود بگذارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *