حمله انتحاری و گروهی، بر شفاخانه نظامی سردار محمد داوود خان

شماری از مهاجمان مسلح حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح امروز چهارشنبه (۱۸ حوت) به شفاخانه نظامی سردارمحمد داوودخان در منطقه وزیر اکبر خان شهر کابل حمله کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی تمدن ، مهاجمان ابتدا موتر مملو از مواد انفجاری را در دروازه شمالی این شفاخانه انفجار داده و سپس چند تن دیگر وارد شفاخانه شده اند.
اسماعیل کاووسی مسئول مطبوعاتی وزارت صحت عامه کشور گفت که در اثر حمله انتحاری و درگیری‌های مسلحانه با نیروهای افغان در شفاخانه سردار محمد داوود خان تا حالا ۵۶ زخمی و ۳ کشته به شفاخانه وزیر محمد اکبر خان انتقال یافته که در میان آن‌ها زنان و اطفال نیز شامل اند و تلفات بیشتر به افراد ملکی رسیده‌است.
ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان مسلح معرفی میکند دست داشتن این گروه را درین رویداد رد می‌کند، این در حالیست که گفته می شود داعش مسئولیت این حمله را با اعلان کردن از آدرس سایت خبری متعلق به این گروه (اعماق) به دوش گرفته است.
حمله بر شفاخانه چهار صد بستر در شهر کابل واکنش رئیس دولت، رئیس اجرائیه، اعضای کابینه، چهره های سیاسی، سفارت امریکا، دفتر اطلاع رسانی نیرو های حمایت قاطع و خشم و نفرت کاربران شبکه های مجازی را در تاکنون در پی داشته است.

با آنکه داعش مسئولیت این رویداد را بر عهده گرفته اما مقامات دست داشتن شبکه حقانی را نیز دور از ذهن نمی‌دانند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *