وزارت داخله؛ مفکوره طالبان تغیر نکرده و این گروه هنوزهم به دنبال کشتار مردم است

در پی شدت یافتن جنگ در ماه مبارک رمضان، شورای امنیت ملی می گوید در جریان این ماه بیش از ۵۷۰ فرد ملکی در حملات طالبان کشته و زخمی شدند.

از سویی هم وزارت امور داخله می گوید هیچ تغییری در رویکرد طالبان نیامده و این گروه بر خلاف اظهاراتش پشت میز مذاکره، هنوزهم به دنبال کشتار مردم است.

طارق آرین سخنگوی وزارت داخله گفت این گروه بر خلاف تعهداتش، حملات خود را پس از هفته کاهش خشونت شدت بخشیده که در نتیجه این حملات ۵۲۳ فرد ملکی کشته و ۱۰۴۴ تن دیگر زخم برداشته اند.

در حالی که انتظار می رفت شعله‌های آتش جنگ در ماه مبارک رمضان فروکش کند و طرف‌های درگیر به آتش بس تن بدهند اما بر خلاف توقع مردم میدان های نبرد داغ تر شد و مکان های غیر نظامی هدف حملات تروریستی قرار گرفت.

شورای امنیت ملی اعلام کرده در جریان این ماه، در نتیجه‌ی حملات طالبان، ۱۴۶ غیرنظامی جان باخته و ۴۳۰ غیرنظامی دیگر زخم برداشته‌اند. از سوی هم وزارت داخله می گوید حمله طالبان بالای شفاخانه صد بستر در غرب کابل نشان میدهد که مفکوره این گروه با ۲۰ سال پیش هیچ تغییری نکرده و طالبان هنوزهم به دنبال کشتار مردم است.

به گفته این وزارت در حملات تهاجمی نیروهای امنیتی بر مواضع طالبان بیش از ۸۰ طالب به شمول فرماندهان کلیدی این گروه در قندز و هرات کشته شدند. این وزارت به مجرمان و افرادی که به دنبال اخلال امن و نظم عامه هستند هشدار می دهد که از چنگ پولیس فرار نمی توانند.

وزارت داخله از کاهش جرایم جنایی در سه ماه اخیر خبر می دهد. در سه ماه گذشته بیش از ۳۰۰۰ پرونده جرمی به ثبت رسیده که بیش از ۳۵۰۰ تن در پیوند به آن بازداشت شده که نسبت به سال گذشته ۱۳۳۷ تن کاهش در بازداشت شدگان را نشان میدهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *