هشدار متخصصان جاپانی از شیوع موج سوم کرونا در جهان

انجمن علمی بیماری‌های عفونی جاپان، از قرار داشتن این کشور در بلندترین موقعیت‌های “موج دوم” بیماری همه‌گیر کرونا خبر داد.

رئیس انجمن علمی بیماری‌های عفونی جاپان با اشاره به واقع شدن کشورش در میانه موج دوم کرونا از بیشتر شدن نظارت بر وضعیت رو به گسترش این بیماری سخن گفت و بیان داشت: باید دید که آیا رشد جدید گسترش ویروس وجود خواهد داشت یا نه، وی همچنان از احتمال شیوع موج سوم و چهارم این بیماری هم خبر داد و آن را نا‌ممکن ندانست.

جاپان از نخستین کشورهای بعد از چین است که با شیوع این ویروس در آن، با اتخاذ تدابیر مناسب و برنامه‌ریزی شده، از شیوع گسترده‌ی این ویروس به خوبی جلوگیری کرد.

در یک هفته اخیر افزایش شمار مبتلایان روزانه ۲۰۰ نفر، که رکوردی جدید از ابتدای شیوع آن در این کشور است، نگرانی جاپانی‌ها را در پی داشت و همین مسئله باعث اعلام بالاترین درجه هشدار از سوی دولت شد.

توکیو پایتخت جاپان کانون ویروس کرونا در این کشور و بیشترین شمار مبتلایان از این را در خود جای داده است.

شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جاپان ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر و تاکنون ۱۱۴۸ نفر هم بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون ۲۲ میلیون و ۴۹ هزار و ۴۲۶ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۷۷۷ هزار و ۴۳۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۴ میلیون و ۷۹۱ هزار و ۸۵۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *