لیگ ملت‌های اروپا| پرتغال، فرانسه و بلژیک پیروز شدند/ رونالدو ۱۰۱ گُله شد/ انگلیس هم تساوی را پذیرفت

به گزارش بخش ورزشی تمدن، در مهمترین رقابت‌‌ها از ۹ بازی برگذار شده‌ی شب آخر (۱۸ شنبله) از هفته دوم مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا، تیم‌های فوتبال پرتغال، فرانسه و بلژیک بر رقیبان خود پیروز شدند و انگلیس تساوی را قبول کرد.

از گروه سوم از لیگ A، تیم پرتغال که میهمان سوئد بود با دو گل “رونالدو” در در دقایق اول و ۷۲ بازی به پیروزی رسید و “کریستیانو رونالدو” با زدن این دو گل، “رکورد زنی” کرد و تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۱ رساند.

در ادامه بازی‌ها در این گروه کرواسی هم دومین شکست خود در این رقابت‌ها را تجربه کرد و با نتیجه ۴ بر ۲ این میدان را به فرانسه واگذار کرد.

“دژان لاورن” در دقیقه ۱۷ اولین گل کرواسی را زد و در دقیقه ۴۳ “آنتون گریزمان” نتیجه را مساوی کرد. در دقیقه اول وقت‌های تلف شده، این “لیواکوویچ” بود که به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. “برکارلو” در ۵۵ گل تساوی کروات‌ها را زد و پس از آن در دقیقه ۶۵ بازی “اوپامکانو” گل سوم و در دقیقه ۷۷ از روی نقطه پنالتی “اولیویه ژیرو” گل چهارم و پیروزی بخش فرانسه، همانند بازی فاینال جام جهانی «۲۰۱۸ فرانسه» که با نتیجه ۴ بر دو کرواسی را شکست داده بود، فاتح این میدان شد.

در جدول گروه دوم لیگ A، تیم‌های ملی پرتغال و فرانسه هر دو با شش امتیاز اما برحسب تفاضل گل (پرتغال مثبت پنج و فرانسه مثبت چهار) به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار دارند و تیم‌های ملی سوئد و کرواسی هم بدون امتیاز به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم جای گرفتند.

در گروه دوم لیگ A هم تیم ملی بلژیک میهمان خود یعنی تیم ملی ایسلند را در شهر بروکسل با نتیجه ۵ بر یک شکست داد.

گل‌های این دیدار را “فریدیونسون” در دقیقه ۱۱ برای ایسلند و در دقیقه ۱۳ “ویتسل” و در دقایق ۱۷ و ۶۹ “باتشوای”، در دقیقه ۵۰ “مرتنس” و در نهایت “دوکو” در دقیقه ۸۰ پنج گل بلژیک را وارد دروازه تیم ایسلند کردند و پیروز میدان شدند.

و در بازی دیگر این گروه، تیم ملی انگلیس که میهمان دانمارک بود مساوی را پذیرفت و بدون گل زمین بازی را ترک کرد.

 در جدول گروه دوم لیگ A بلژیک با شش امتیاز، انگلیس با چهار امتیاز، دانمارک با یک امتیاز و ایسلند بدون امتیاز در رده‌های اول تا چهارم قرار گرفتند.

در دیگر بازی‌ها هم نتایج ذیر حاصل شد:

لیگ C

گروه یک

لوکزامبورگ صفر – مونته‌نگرو یک

قبرس صفر – آذربایجان یک

گروه دوم

ارمنستان ۲ – استونی صفر

گرجستان یک – مقدونیه یک

لیگ D

گروه ۲

سن‌مارینو صفر – لیختن‌اشتاین ۲

هفته سوم مرحله گروهی لیگ ملت‌های اروپا از ۱۹ میزان آغاز می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *