تلاش بانک جهانی برای جلوگیری از بحران بشری در افغانستان

همزمان با بحران بشری در کشور، بانک جهانی اعلام کرده، ۲۸۰ میلیون دالر از پول‌های مسدود شده افغانستان را به دو اداره کمک‌رسانی دراین کشور انتقال می‌دهد تا از بحران بشری در افغانستان جلوگیری شود.

بااینحال، مسئولین حکومتی با استقبال ازین اقدام بانک جهانی می‌گویند، این مقدار بسنده نیست و باید جامعه جهانی تمامی پول‌های منجمد شده افغانستان را آزاد کند.

کمک رسانی یک موسسه خارجی به افغانان

روز پنجشنبه یک موسسه خارجی برای ۳۱۰ شهروند افغان کمک توزیع کرد.

مسئولین این برنامه، به بحران اقتصادی و وضعیت بد معیشتی مردم اشاره کرد و از جامعه جهانی خواستند تا در این روزهای سخت، دست مردم نیازمند افغانستان را بگیرند.

درهمین حال، بانک جهانی نیز اعلام کرده، ۲۸۰ میلیون دالر پول‌های منجمد شده افغانستان را به نمایندگی دو اداره کمک‌رسانی دراین کشور انتقال می‌دهند تا به مشکل اقتصاد متزلزل افغانستان رسیدگی شود. از سویی هم یوناما ۱۶ ملیون دالر را به بانک مرکزی افغانستان به صورت نقد پرداخت کرده است.

آگاهان اقتصادی نیز می‌گویند، هراندازه که پول‌ به حسابات کشور واریز شود به همان مقدار چرخش اقتصادی در کشور نیز رونق خواهد یافت.

شهروندان کشور نیز می‌گویند، مشکلات اقتصادی دست و پای آنان را بسته است. آنان از جهان می‌خواهند تا پول‌های منجمد شده که حق مسلم ملت افغاستان است را آزاد کنند.

با این همه بتازگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز گفته، آنان تلاش می‌کنند تا در زمستان پیشرو سه هزار تن مواد خوراکی را به بیش از ۲۰۰ هزار تن در افغانستان فراهم کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *