اعتراض‌های گسترده به‌دلیل وضع محدودیت حجاب در هند

پس از آزار و اذیت دختر خانم محجبه‌ مسلمان در یکی از دانشگاه‌های هند شماری از دانشجویان دست به اعتراض زده وعلیه اقدامات ضد حجاب از سوی دولت هند شعار دادند. گفته شده در جریان این اعتراضات تاکنون ده‎‌ها دانشجو از سوی پولیس هند بازداشت شده است.

درهمین حال شماری از فعالان زن در پاکستان با راه اندازی حرکت اعتراضی حمایت شان را از دختر مسلمان که مورد آزارو اذیت قرار گرفته، اعلام و از دولت هند خواستند، که دست از ممانعت حجاب بردارد.

مسولان در ایالت کارناتاکای هند نیز پس از واکنش‌های تند شماری از دانشجویان به حجاب، سه روز دانشگاه ها دراین ایالت را مسدود و هر نوع اعتراض را ممنوع اعلام کردند.

. دیروز نیز شماری از دانشجویان هندی به حمایت از حق پوشش حجاب دست به اعتراض زده و مخالفت شان را با ممنوعیت حجاب در مکاتب و دانشگاه‌های هند ابراز کردند.

این اقدام با واکنش فعالان زن در پاکستان همسایه و رقیب هند مواجه شد. شماری زیادی از فعال زن با راهپیمایی حمایت شان را از دختر محجبه مسلمان درهند اعلام کردند.

معترضان می‌گویند، مسلمانان هند باید مثل دیگر شهروندان هند از هرگونه آزادی برخوردار باشند.

آنان از دولت هند خواستند، که به مسلمانان این کشور اجازه دهند تا مطابق با فرهنگ و باورهای شان زندگی کنند.

اخیرا دادگاهی درهند پوشش لباس های مذهبی در دانشگاه ها را تا اتخاذ تصامیم بعدی منع کرد. این امر باعث نگرانی اقلیت مسلمان هند گردیده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *