در صورت بروز جنگ میان روسیه و اوکراین، نیروهای انگلیسی مداخله نخواهند کرد

در حالی که حمله نظامی روسیه به اوکراین از سوی کشورهای غربی و امریکا، هر لحظه محتمل به نظر می‌رسد، جیمز هیپی، وزیر دفاع بریتانیا در گفتگو با رسانه‌ها گفته است که در صورت بروز جنگ احتمالی، هیچ نیروی انگلیسی در اوکراین حضور نخواهد داشت.

وی با اشاره به استقرار سیستم‌های موشکی و توپخانه‌ای روسیه در مرز با اوکراین، اضافه کرد که کشورش سالهاست که به نیروهای اوکراینی آموزش نظامی داده و اکنون ارتش اوکراین با داشتن سیستم‌های دفاعی ضد تانک و داشتن دانش کافی و همچنین حضور برخی مستشاران نظامی انگلیس در کنار خود، توانایی دفاع از کشورشان را دارند. اما اگر درگیری رخ دهد، هیچ سرباز انگلیسی در اوکراین نخواهد بود و هیچ دخالتی نخواهند کرد.

هیپی همچنان از تمامی شهروندان بریتانیایی خواست، فوراً و به هر وسیله ممکن خاک این کشور را ترک کنند و به مانند افغانستان در انتظار عملیات تخلیه فرصت رفتن را از دست ندهند.

وی اضافه کرد که هیچ تصمیم جدیدی در مورد حضور دیپلماتیک بریتانیا در اوکراین گرفته نشده، اما؛ کشورش از آخرین فرصت برای دستیابی به یک توافق مثبت و ادامه دیپلماسی برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی استفاده خواهد کرد.

این در حالی است که همزمان ملیندا سیمونز، سفیر بریتانیا در کی‌یف از ادامه فعالیت‌های سفارت بریتانیا در این کشور خبر داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *