نمایش قدرت نظامی مسکو در بحبوحه تنش‌های نظامی با غرب

امریکا به‌تازگی از فرستادن ۳ هزار نیروی نظامی به پولند خبر داد، نیروهای که در صورت حمله روسیه بر اوکراین، وارد عمل خواهد شد.

همزمان با این، واشنگتن بار دیگر از شهروندانش در اوکراین خواست که به گونه فوری این کشور را ترک کنند، زیرا بگفته مشاور امنیت ملی این کشور روسیه ممکن است تا ۴۸ ساعت دیگر بر اوکراین حمله کند، جیک سالیوان؛ مشاور امنیت ملی امریکا گفت:

“امریکایی‌های که هنوز در اوکراین باقی مانده‌اند باید در ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده این کشور را ترک کنند زیرا حمله هوایی روسیه خروج آنان را دشوار خواهد کرد.”

درمقابل روسیه تلاش می‌کند که در برابر هشدارهای کشورهای غربی خون سرد باشد اما این کشورهمچنان به مانورهای نظامی اش در دریا و در مرزهای نزدیک به اوکراین ادامه داده است. این تازه ترین مانور نظامی جنگنده های روسی و بلاروس است که در نزدیکی مرز با اوکراین انجام شده است.

سران کشورهای ناتو هم اخیرا تشکیل جلسه داده و بار دیگر درمورد حمله روسیه بر اوکراین گفتگو کردند. ینس ستولتنبرگ سرمنشی ناتو درنشست خبری با رییس جمهور رومانی گفت، خطر تهاجم روسیه بر کیف و نابودی دولت اوکراین وجود دارد، دبیرکل ناتو افزود: “خطر تهاجم کامل از جانب روسیه وجود دارد، این تهاجم می‌تواند برای سرنگونی دولت در کی‌یف باشد و یا حملات سایبری ترکیبی و انواع دیگر حملات بر اوکراین باشد.”

از حمله قریب الوقوع روسیه درحالی هشدار داده می‌شود که وزیر خارجه اوکراین اخیرا از محاصره دریایی اوکراین از سوی روسیه خبر داد. روسیه اما گفت حضور نیروهای شان در دریاها مانور نظامی است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *