اظهارات جنجالی جو بایدن در مورد برجام و سپاه پاسداران ایران

جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا در سفرش به سرزمین‌‎های اشغالی گفته، سپاه پاسداران ایران از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف نمی‌شود، حتی اگر این امر سبب شکست مذاکرات برجام شود.

او در خصوص مذاکرات برجام نیز گفت، به هیچ قیمتی ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و از سرگیری مذاکرات برجام را به تصامیم ایران وابسته خواند.

بایدن در مورد بازگشت به برجام نیز گفت، از سرگیری احیای برجام به ایران بستگی دارد و تاکید کرد، که ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت .

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در نشست کابینه‌اش گفت، ایران از برجام خارج نشده که حالا به برجام برگردد. او همچنین گفت، تیم مذاکراتی ایران آماده است و هیچ زیاده خواهی را هم در مذاکرات مطرح نکرده اند. رئیسی در ادامه هشدار داد که تسلیم زور نمی‌شود و از خواسته‌هایش هم زره‌‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند.

رئیسی سفر بایدن به اسرائیل را هم بی اهمیت خواند و گفت، این رفت و آمدها نمی‌تواند برای صهیونیست‌ها امینت‌ساز باشد.

نه تنها رئیسی که دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز هدف از سفر بایدن به منطقه را شوم خوانده است. سید حسن نصرالله میگوید، امریکا در تلاش ترسیم یک خاورمیانه جدید است که به گفته او قبلا از سوی مقاومت‌گران ناکام شده بود.

دبیرکل حزب‌الله همچنین گفت، از حمایت امریکا از رژیم اسرائیل اندکی هراس ندارد. او میگوید مقاومت امروز از هر زمانی دیگر با امکانات جنگی مجهز است و رژیم اسرائیل این را به خوبی میداند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *