واکنش ایران به بیانیه مشترک امریکا و رژیم اسرائیل

امضای بیانیه‌ای‌ مشترک میان سران امریکا و رژیم اسرائیل؛ سندی‌ که یکی از بندهای آن مقابله با تهدیدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

جو بایدن پس از امضای این بیانیه در یک نشست خبری تاکید کرد که ایالات متحده امریکا اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، جو بایدن گفت:

“ایران هرگز نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد، دیپلماسی بهترین گزینه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. امریکا اما تا ابد منتظر پاسخ ایران درباره مذاکرات احیای برجام نخواهد ماند.”

در مقابل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران این اظهارات را با تهدید این دو کشور پاسخ داد.

رئیسی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز از همه زمان‌ها قوی‌تر است هشدار داد، که هرگونه خطای امریکایی‌ها و متحدان آن در منطقه و جهان با پاسخ سخت و پشیمان کننده مواجه خواهد شد.

آقای رئیسی که در جمع مردم کرمانشا صحبت می‌کرد قدرت نظامی، توانایی‌ها و اقتدار ایران در منطقه را امنیت‌ساز دانست و تاکید کرد، دخالت بیگانگان و امریکایی‌ها در منطقه جز ایجاد بحران و ناامنی نتیجه دیگری ندارد.

رئیس جمهور ایران همچنان به رژیم اسرائیل هشدار داد برقراری عادی‌سازی روابط با برخی کشورها به هیچ وجه برای این رژیم امنیت‌ساز نخواهد بود.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش  به بیانیه امریکا و رژیم اسرائیل گفته ایجاد ائتلاف‌های منطقوی توسط امریکا امنیت منطقه را تضمین نمی‌کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته تا وقتی که رژیم اسرائیل ایستگاه اول سفر روسای جمهور امریکاست و هدف اول هم حفظ امنیت و برتری آن است، ملت‌ها و کشورهای منطقه به صلح و ثبات و آرامش نخواهند رسید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *