نگرانی‌ها از تصویب طرح منع کمک به افغانستان در کنگره امریکا

به‌تازگی پنتاگون طرح بودجه دفاعی سال ۲۰۲۳ را به مجلس نمایندگان امریکا فرستاده است. طرحی که در آن هرگونه کمک وزارت دفاع امریکا به افغانستان را منع می‌کند، به‌خصوص کمک‌های که ارزشی برای حکومت جدید افغانستان و متحدانش قایل شود!

قرار است در جریان این هفته مجلس نمایندگان و سنای امریکا در مورد آن تصمیم گیری کنند. طرح و تصمیمی که نگرانی‌های را در داخل مجلس نمایندگان امریکا به همراه داشته است.

الهان عمر، یک عضو مجلس نمایندگان امریکا اینجا در تویترش نوشته، واشنگتن باید با تمام توان از مردم افغانستان دستگیری کند نه اینکه با محدودیت‌های بیهوده مانع کمک‌های بشردوستانه شود.

باورها این است در صورتی که این طرح  از سوی کنگره امریکا تصویب شود، دست پنتاگون را از ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و مبارزه با تروریزم کوتاه می سازد.

چیزی که به گفته کارشناسان نه تنها منجر به عمیق تر شدن بحران اقتصادی در کشور خواهد شد که وضعیت امنیتی را هم بدتر خواهد کرد.

از سوی هم برخی از کارشناسان به این باورند که بدون تمکین حکومت به خواست های مردم افغانستان و جامعه جهانی، کشورهای جهان به شمول امریکا کمک نظامی به کابل نخواهد کرد.

با اینحال حکومت تاکنون به این طرح واکنش نشان نداده. پیش از این اما امریکا گفته بود، که اوضاع افغانستان را از راه دور نظاره خواهند کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *