افزایش گرما و گسترش دامنه آتش‌سوزی‌ در برخی کشورهای اروپایی

آتش‎‌سوزی‌های چند روز گذشته اروپا، جنگ که گرمی هوا و تغییرات اقلیمی با طبیعت آغاز کرده است.

در این میان، بیشتر از همه اسپانیا، کرواسی و یونان با آتش‌سوزی دست و پنجه می‌زنند. تا جائیکه، در جنوب اسپانیا بیش از ۳ هزارو ۲۰۰ نفر از ترس آتش‌سوزی در تپه‌های میهاس پناه گرفته‌اند.

در جنوب غربی فرانسه نیز، آتش‌سوزی بیش از ۱۶ هزار نفر را مجبور به ترک خانه هایشان کرده است.

مقامات آتش‌نشانی در فرانسه می‌گویند، تلاش‌ها تاکنون برای مهار آتش‌سوزی‌ها نتیجه بخش نبوده است، ونست فیریر؛ مسئول دفتر اداره آتش‌نشانی فرانسه گفت:

” تلاش نتیجه بخش نبوده است، بلکه حتی وخیم‌تر و شدیدتر شده است، آتش‌نشان‌ها تلاش کردند که آتش‌سوزی را مهار نموده و محدود سازند و بگونه شدید تلاش می‌کنند.”

این آتش‌سوزی ها در فرانسه تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین را سوزانده است.

از سویی دیگر، نگرانی از آن وجود دارد که آتش‌سوزی دامن جنگلات را بگیرد که در آن صورت مهار آن دشوار خواهد شد، از همین‌رو مسئولان سازمان حفاظت از جنگلات می‌گویند، تصمیم به قطع درختان گرفته‌اند، برونو لافن؛ رئیس سازمان حفاظت از جنگلات افزود:

” امروز با اخذ تصمیم با مشکلی مواجه شده‌ایم که عبارت است از قطع درختان و جنگلات برای مهار ساختن و جلوگیری از افزایش آتش‌سوزی. باید فضا را خالی نماییم تا دامنه آتش‌ درختان را نسوزاند.”

برعلاوه این آتش‌سوزی‌ها، برخی کشورهای اروپایی با بالا رفتن درجه گرما روبرواند.

سازمان هواشناسی فرانسه گفته، دمای هوا در جنوب این کشور روز یکشنبه به ۴۱ درجه سانتیگراد رسیده و امروز هم ثبت رکورد تازه پیش‎‌بینی می‌شود. در پرتگال درجه دمای هوا به ۴۷ درجه رسیده است. در بریتانیا هم در مورد گرمای شدید به مردم هشدار داده شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *