وزیر دفاع بریتانیا: ما در افغانستان شکست خورده‌ایم

اعتراف تلخ غرب به شکست در افغانستان پس از ۲۰ سال حضور ناکام در این کشور!

وزیر دفاع بریتانیا در مراسم یابود از صدها سرباز بریتانیایی کشته شده در جنگ افغانستان اعتراف کرد که در این کشور شکست خورده‌اند. بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا می‌گوید، هنوز تصویری فروپاشی و خروج آشفته سال گذشته از افغانستان در برابر چشمانش موج می‌زند.

گفته است، تاریخ قضاوت خواهد کرد وقتی غرب افغانستان را ترک کرد، این کشور به نطقه‌ای برخواهد گشت که از اول در آنجا قرار داشت، بن والاس؛ وزیر دفاع بریتانیا گفت:

“ما مردم را تنها گذاشتیم، کشور را به طالبان و شبکه حقانی واگذار کردیم، اغلبا به این دلیل که غرب نمی‌خواست بماند. وقتی غرب نمی‌خواست در افغانستان بماند پس چرا به این کشور رفته بود؟”

درهمین حال، جنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در آستانه یکسالگی حکومت سرپرست در افغانستان، از نحوه خروج امریکا انتقاد کرد.

وی گفت، قبلا گفته بود که با خروج نیروهای امریکایی و ناتو دولت افغانستان دوام نمی آورد و سقوط خواهد کرد، جنرال فرانک‌ مک‌کنزی؛ فرمانده پیشین سنتکام افزود:

“نظر من این بود که اگر از ۲۵۰۰ به صفر برسیم، حکومت افغانستان نمی‌تواند خود را

از سویی هم، اغلب باورها بر اینست که عامل اصلی فروپاشی حکومت پیشین  افغانستان توافقنامه دوحه است. توافقنامه‌ای که پس از امضا در دوحه، جمهوریت را برچید و زمینه ورود حاکمان تازه به افغانستان را رقم زد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *