ارزگان خاص، در یک قدمی سقوط

ولسوالی ارزگان خاص ولایت ارزگان، در معرض سقوط به دست طالبان قرار دارد. این گروه گفته که به دروازه های این ولسوالی رسیده اند و جنگجویان این گروه برای تصرف ولسوالی آماده می شوند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” مقام های محلی هم هشدار می دهند که اگر اقدام فوری برای جلوگیری از پیشروی طالبان نگردد، جان باشندگان محل با تهدید جدی روبروست.

نزدیک به ۲۰ روز است که جنگ میان نیروهای امنیتی و طالبان، در اطراف ولسوالی ارزگان خاص ادامه دارد. گروه طالبان در اعلامیه ای گفته گفته که حلقه محاصره در ولسوالی ارزگان خاص و چنارتوی ولایت ارزگان را تنگتر کرده اند. در اعلامیه ادعا شده که در منطقه دتانی از مناطق حایل میان ولسوالی های ارزگان خاص و چنارتو فقط افراد قوماندان شاه محمد، علیه طالبان مقاومت می کنند.

عبدالکریم کریمی، ولسوالی ارزگان خاص اما هشدار می دهد که اگر طالبان وارد مرکز این ولسوالی شوند، جان باشندگان محل با خطر جدی مواجه خواهند شد. او از تلفات نیز یاد آوری نموده و افزوده که تا کنون ۲۵ مخالف مسلح و حدود ۲۰ پولیس جان شان را ازدست داده اند.

 کمبود مهمات و مواد خوراکی پولیس از دیگر نگرانی ها در این ولسوالی است که بگفته کریمی، به همین خاطر، سربازان پولیس چندین پوسته، از جمله قدم شالی ناوه را ترک کرده و حدود چهل پولیس خود را به منطقه سلطان محمد ناوه، رسانده اند.

در همین حال، ولسوال ارزگان خاص از ماین گذاری مسیر اصلی این ولسوالی به ترینکوت خبر داده و میگوید، در نخست باید از طریق هوا به این ولسوالی اکمالات

صورت گیرد و در مرحله بعدی، راه ترینکوت و ارزگان خاص باز گردد.

وی، هشدار جدی می دهد که اگر هر چه سریع تر نیروی کمکی و تجهیزات از طریق هوا به منطقه ارسال نگردد، این ولسوالی سقوط خواهد کرد. همچنین گزارش شده که طالبان جلو انتقال مواد خوراکی به مرکز ولسوالی را گرفته اند و در بازار ولسوالی کمبود مواد خوراکی هر روز بیشتر می شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *