داکتر عبدالله در تاجیکستان

رییس اجرایی حکومت که به تاجکستان رفته، شام دیروز مورد استقبال قاهر رسول زاده، نخست وزیر این کشور در میدان هوایی دوشنبه قرار گرفت. رییس اجرایی را در این سفر دو روزه، شماری از مقام‌های حکومتی از جمله صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه و سفیر افغانستان در تاجکستان همرای می‌کنند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” گسترش و تحکیم روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، مبارزه با تروریزم و تهدیدهای امنیتی مشترک، مبارزه با مواد مخدر، تمدید خط انتقال برق از کشورهای آسیای میانه به آسیای جنوبی و ایران از طریق افغانستان، اعمار خط آهن میان کشورهای منطقه، موافقتنامه سه جانبه تجاری و ترانزیتی پاکستان، افغانستان و تاجیکستان و گسترش همکاری های منطقه ای از محورهای مذاکرات وی با مقام های تاجیکی گزارش شده است. عبدالله عبدالله همچنین امروز در یک کنفرانس خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ خواهد گفت.

ریاست اجرایی در اعلامیه ای گفته که در این سفر آقای عبدالله در کنفرانس بین المللی “آب برای حیات” شرکت و سخنرانی می‌کند. در این کنفرانس دبیر کل سازمان ملل، مقامات و نمایندگان بیش از صد کشور جهان حضور خواهند داشت. انتظار می رود در این سفر که به دعوت رسمی رییس جمهوری تاجیکستان صورت گرفته، چندین تفاهمنامه در بخش های مختلف با جانب تاجیکستان امضا شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *