کابل بانک همچنان یک معضل

رییس جمهور به مقروضین کابل بانک هشدار داده در صورتی که تا یک هفته قرض‌های شان را پرداخت نکنند، تحت پیگرد عدلی و قضایی قرار خواهند گرفت. اعضای این کمیته، روز گذشته با محمد اشرف غنی رئیس جمهوری دیدار کردند.

 به گزارش “شبکه تلویزونی تمدن ” در این دیدار گزارش کاری سه ماه این کمیته در مورد قضیه کابل بانک ارائه شد و محمد اشرف غنی رییس جمهور ضمن ابراز رضایت از نحوه کاری کمیته، گفت: افرادی که تاکنون قرض‌های شان به کابل بانک را پرداخت نکرده‌اند، تنها یک هفته دیگر فرصت دارند. رییس جمهوری تاکید کرد افراد متخلف ممنوع الخروج شده و تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

کمیته تصفیه کابل بانک سه ماه پیش با فرمان محمد اشرف غنی تشکیل شد و موظف گردید تا بر پایه یک طرزالعمل مشخص، روند رسیدگی به مشکل کابل بانک را سرعت بخشد. در گزارش سه ماه این کمیته آمده که تا کنون

میلیون دالر از بدیهی‌های کابل بانک جمع آوری شده و از مجموع مقروضین ۳۰ تن قرض‌های خود را تصفیه کرده ا‌ند. در گزارش این کمیته همچنین گفته شده که ۱۰ تن از مقروضین حاضر به پرداخت قرض خود نگردیده و تعدادی از آنان نیز فراری هستند.

به گفته اعضای کمیته تصفیه کابل بانک، بر اساس حکم محکمه امارات متحده عربی در مورد قضیه کابل بانک، تمام جایدادهای موجود مقروضین در این کشور به دولت افغانستان سپرده می‌شود.

کابل بانک در ماه میزان سال ۱۳۸۹ در آستانه ورشکستی قرار گرفت و بانک مرکزی با اعلام این که تاکنون ۲۳۸ میلیون دالر از بدیهی کابل بان جمع آوری شده  بیش از ۹۰۰ میلیون دالر به شکل غیرقانونی ازاین بانک خارج شده است، آن را تحت حمایت گرفت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *