افغانستان نرم و آهسته به جغرافیای اختطاف مبدل می‌شود

آدم ربایی و کشتار هدفمندانه در افغانستان افزایش یافته. نماینده ویژه سازمان ملل با اعلام این مطلب گفته، اکثر ربوده شدگان افراد ملکی هستند و اختطاف‌گران مسلح در بدل رهایی ربوده شده‌ها درخواست پول یا رهایی زندانیان خود را کرده اند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” نیکلاس هیسم نماینده‌ی ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان روز دوشنبه در شورای امنیت این سازمان گفت که از ۱۵ فبروری تا ۳۰ اپریل سال روان میلادی، ۹۱ مورد اختطاف در افغانستان به وقوع پیوسته است. آقای هیسم افزود که در این مدت ۱۶۰ نفر در حملات هدفمندانه کشته شده‌اند که در این میان شمار زیادی از مقام‌های محلی حکومتی و افراد با نفوذ شامل اند.

نماینده ویژه سازمان ملل به شورای امنیت این سازمان همچنین از افزایش ۴۵ درصدی واقعات امنیتی در سال روان خبر داده است. بر اساس گزارش یوناما، ۷۱ درصد رویدادهای امنیتی در مناطق ناامن جنوب و جنوب شرق به وقوع پیوسته، اما به تازگی دامنه ناامنی‌ها در ولایت‌های شمالی نیز گسترش یافته است.

نیکلاس هیسم همچنین گفته که تلفات ملکی در چهار ماه نخست سال روان میلادی  شش درصد افزایش داشته است. او افزوده که از ۱۵ فبروری تا ۳۰ اپریل دست‌کم ۶۶۹ غیرنظامی در جنگ و انفجارها کشته و ۱۴۵۰ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. به گفته نماینده ویژه سازمان ملل، در میان کشته شدگان ۱۳۸ کودک و در میان زخمی شدگان ۳۸۸ کودک شامل اند. سازمان ملل متحد طالبان را مسوول کشتار بیش از ۹۰ درصد غیرنظامیان دانسته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *