نمایندگان مجلس: مرگ بر ارگ

استجواب مسئولان ارشد امنیتی امروز در مجلس نمایندگان با واکنش تند نمایندگان قندوز روبرو شد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ”  وکلای مردم قندوز با دروغ خواندن گزارش مقام های ارشد امنیتی، شعار مرگ بر اشرف غنی رئیس جمهور سر داده و جلسه استجوابیه را ترک کردند. آنان در بیرون از تالار مجلس، گفتند تا کنون هیچ نیروی به قندوز اعزام نشده و جان، مال و ناموس مردم در قندوز در خطر مرگ ونابودی قرار دارند.

مسئولان ارشد وزارت داخله، ریاست امنیت ملی، وزارت دفاع ملی و اداره ارگان های محلی امروز به مجلس احضار شدند. اقای رحمت الله نبیل، رئیس اداره امنیت ملی گفت قبلا تدابیر عملیاتی برای نابودی مرکز طالبان و سایر گروه های هراس افکن با حضور ۷۰۰ تن از کماندوها یا همان نیروهای ویژه و حمایت قوای خارجی در ولسوالی دشت ارچی ولایت قندوز اتخاذ شده بود اما این عملیات بدلایلی لغو شد

ادامه توضیحات اقای نبیل از حضور رسانه ها مخفی اعلام و جلسه سری گردید اما ظاهرا توضیحات رئیس امنیت ملی و سایر مقام های ارشد امنیتی، قناعت نمایندگان را حاصل نکرد و وکلای قندوز، برسم اعتراض جلسه را ترگ گفتند. این نمایندگان دربیرون از تالار مجلس شعار مرگ براشرف غنی رئیس جمهور سر داده و آنان را متهم به دروغ گویی نمودند.

نمایندگان قندوز می گویند، تا کنون هیچ نیروی کمکی به قندوز اعزام نشده و جان، مال و ناموس مردم در خطر جدی قرار دارد. بگفته این نمایندگان، ستون پنجم دشمن در ارگ ریاست جمهوری، میان مقام های ارشد امنیتی و حتی مجلس نمایندگان است و براساس یک دسیسه بنا نیست که در قندوز تا رسیدن دشمن به اهداف مورد نظر عملیاتی صورت بگیرد.

با اینحال، رحمت الله نبیل رئیس عمومی امنیت ملی رسما از مردم قندوز عذر خواهی کرد. وی گفت بدلیل که بخش های امنیتی کشور نتوانسته از فاجعه قندوز جلوگیری نمایند از مردم قندوز معذرت می خواهد.

در جلسه استجوابیه، شماری از نمایندگان خواهان تطبیق ماده ۶۹ قانون اساسی شدند که براساس آن رئیس جمهوری به جرم جنایت ضد بشری، خیانت ملی وجنایت با درخواست دو ثلث کل اعضا محاکمه و سلب صلاحیت می گردد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *