شورای علمای شیعه از مکاتب شهر غزنی دیدن کرد

شورای علمای شیعه ولایت غزنی در یک اقدام کم‌سابقه از برخی مکاتب شهر غزنی باز دید و وضعیت تعلیم و تدریس مضامین دینی را در این مکاتب مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” اعضای شورای علمای شیعه غزنی هدف از این اقدام را ارزیابی وضعیت تعلیمی مکاتب در خصوص تدریس فقه جعفری، حجاب اسلامی و دیگر امورات دینی عنوان می‌کنند.

این اقدام در جهت بهبود وضعیت درسی و پیگیری تدریس مواد دینی صورت می گیرد که در قانون اساسی کشور برآن تاکید شده است. دانش آموزان و مسوولان مکاتب غزنی از این اقدام شورای علما به خوبی استقبال نموده و از آنان خواسته اند که همیشه با مکاتب ارتباط داشته باشند.

اعضای شورای علمای شیعه غزنی وضعیت تعلیمی، نظم و انظباط مکاتب غزنی را خوب توصیف نموده اما از کمبود کتاب برای تدریس فقه جعفری شکایت دارند. آنان همچنین به مقام های وزارت معارف و تحصیلات عالی کشور پیشنهاد میدهند که در سوالات کانکور عمومی، فقه جعفری را نیز بگنجانند تا باعث تشویق دانش آموزان گردد.

طی چند سال اخیر معارف در ولایت غزنی رشد چشمگیر داشته و سالانه بیش از ۱۰ هزار دانش آموز از مکاتب ولایت غزنی به آزمون عمومی کانکور راه می یابند.

با این حال، شماری از مکاتب در برخی از ولسوالی های نا امن غزنی به دلیل تهدیدات امنیتی موفق به جریان امور درسی نشده و فرزندان این ولسوالی ها از نعمت سواد محروم مانده اند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *