پنتاگون حامی درجه یک مخالفین دولت سوریه

امریکا برای جبهه مخالفان اسد در سوریه ۴۵ تن مهمات ارسال کرده. ارسال این بسته های تسلیحاتی، همزمان با تشکیل ایتلاف جدید از شورشیان سوری صورت می گیرد. سخنگوی پنتاگون گفته که هواپیماهای ترابری نظامی سی-۱۷، با پشتیبانی جنگنده های آمریکایی بیش از یکصد محموله مهمات به علاوه سلاحهای سبک و نارنجک را در ولایت حسکه در اختیار شورشیان قرار داده اند. این اقدام چند روز پس از آن صورت می گیرد که آمریکا یک برنامه ۵۰۰ میلیون دالری برای آموزش هزاران شورشی باصطلاح “میانه رو” برای مقابله با داعش را رها کرد.

قرار است در عوض، از این پول برای ارائه مهمات و مقداری سلاح به فرماندهان گروه های شورشی که از قبل در کارزار نبرد بوده اند استفاده شود.

از سوی دیگر گزارش ها در شمال غربی سوریه حاکی از ان استکه جنگنده های روسیه حملات به مواضع شورشیان در دشت سهل الغاب را تشدید کرده اند که همزمان است با نبرد نیروهای دولتی برای بازپس گیری کنترل این ناحیه استراتژیک.

وزارت دفاع روسیه گفت که در ۲۴ ساعت گذشته نیروهای داعش را در ۵۳ نقطه در ولایات حما، حمص، لاذقیه و ادلب هدف گرفته است. با این حال تصور می شود که حضور داعش در ولایت حما محدود باشد .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *