احضاراتِ نمبر یک در تمام قول اردو‌های کشور

شورای امنیت ملی دستور داده که احضارات شدید نظامی در تمامی قول اردوها روی دست گرفته شود. این شورا همچنین بر تقویه پوسته‌ها و رفع تهدیدات تاکید کرده است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “در نشست دیروز شورای امنیت ملی که به ریاست محمد اشرف غنی رئیس جمهوری برگزار شده، این شورا وضعیت امنیتی و تهدیدات موجود در کشور را ارزیابی کرده و به نهادها امنیتی هدایت داده که در جهت رفع تهدیدات اقدام لازم را انجام دهند. شورای امنیت ملی همچنین به وزارت‌های امنیتی و دفاعی دستور داده که در مطابقت با اهداف اطلاعاتی و با دقت لازم در راستای جلوگیری از تلفات ملکی، عملیات‌های ویژه را در ولسوالی های ناامن راه‌اندازی نماید. در نشست دیروز شورای امنیت ملی همچنین، مشکلات در سرحدات کشور مورد بررسی قرار گرفته و به نهادهای امنیتی وظیفه سپرده شد که تمامی تدابیر لازم را جهت کنترول سرحدات کشور روی دست گرفته و در صورت مشاهده تخطی‌های سرحدی، شورای امنیت ملی را در جریان بگذارند تا تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

نیروهای قطعه خاص از سال ۱۳۸۹ تاکنون، هشت هزار عملیات علیه مخالفان انجام داده اند.  دگروال جلال الدین یفتلی فرمانده نیروهای قطعه خاص، دیروز در نشست تقدیر از این نیروها در کابل گفت، در چند سال اخیر بزرگترین عملیات این نیروها، عملیات پس گیرى شهر کندز از مخالفین مسلح دولت و عملیات

شورابک ولسوالى قندهار بود که در آن، بیش از دو صد مخالف مسلح داخلى و خارجى کشته شدند و اسناد مهم آنها به دست نیروهاى امنیتى افتاد.

بگفته این فرمانده، نیروهای خاص در پس گیری ولایت قندز نقش کلیدی را ایفا کردند و به نیروهای امنیتی دیگر نیز روحیه بخشیدند. او گفت: “نیروهای ویژه در کنار مردم اند و جغرافیای افغانستان را قبرستانی برای طالبان و تروریستان میسازند.” فرمانده یفتلی، کمبود تجهیزات در بخش هوایی را از مشکلات این نیروها خواند اما تاکید کرد که در بخش های دیگر، این نیروها تجهیزات خوبی دارند. دگرجنرال همایون فوزی معاون پالیسی و استراتیژی وزارت دفاع ملی نیز در مراسم دیروز گفت، نیروهای قطعه خاص می توانند به زودترین فرصت حرکات دشمن را سرکوب کنند و همچون عقاب، هرجا که دشمن سربلند کنند آن را شکار کرده و از بین ببرند

 نیروهاى قطعه خاص، متشکل از نیروهاى اردوى ملى، پولیس ملى و امنیت ملى مى باشند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *