ارگ میزبانِ دانشجویان نظامی کشور

رئیس جمهوری شب گذشته میزبان دانشجویان دانشگاه های نظامی کشوربود. اقای غنی در سخنانی با این دانشجویان، تاکید کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشورباید نماینده تمام مردم افغانستان باشد و به هیچ جریان، حزب و تنظیم سیاسی وابسته نباشد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” با انکه حرف و حدیث های زیادی در باره سیاسی و قومی شدن نیروهای امنیتی بخصوص پس از جنگ قندوز بگوش می رسد اما رئیس جمهوی غنی در نشست شب گذشته برغیر سیاسی بودن این نیروها تاکید کرد

“دیدگاه من اینست که قوای امنیتی و دفاعی ما ، نیروی باشد که تمام افغانها خود را در آن ببینند، که افغانستان شمول باشد، اساس و پایه ثبات و وحدت ملی در کشور باشد، حافظ تمامیت ارضی و عزت مردم سربلند افغانستان باشد،‌ غیر سیاسی باشد، غیر حزبی باشد”

 رئیس جمهوری گفت، نیروهای امنیتی با اعتمادترین نهادی ملی است، زیرا مردم، امنیت جان، مال و ناموس شان را به همین نیروها واگذار کرده اند. او تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان به یاغیان و شورشیان  اجازه نخواهند داد که مردم را به قتل برسانند

“این را وظیفه و حق خود می دانیم که از مردم خود دفاع کنیم و به باغیان و شورشیان که به  هر نام که باشند {طالب، داعش یا نام دیگر}  اجازه ندهیم که مردم ما را به قتل برسانند، پُل، پلچک ها و سرک های ما را ویران کنند، این پُل، پلچک ها و سرک ها به خون جان و به اساس تقاضای مادران، پدران و خواهران شان اعمار شده است، هر صدمه که زیربنای افغانستان می رسد، صدمه به پیکر خود ماست”

اقای غنی به منتقدان حکومتش گفت که فرصت های زیادی برای بحث های سیاسی و اجتماعی خواهند داشت

اما بحث امنیت در اولویت کار او قرار دارد “در بحث های آینده من راجع به اقتصاد و نان مردم  و حکومت داری با شما صحبت خواهم کرد، اما فرصتی نداریم که برای دفاع از افغانستان غفلت کنیم و یا فرصت را به عقب اندازیم. همه ما و همه دارو ندار ما در خدمت دفاع از افغانستان و برای اعتلا و سربلندی مردم ما باید هزینه گردد. دشمنان ما باید بدانند که ما هیچگاه تسلیم به زور نخواهیم شد.”

رئیس جمهوری یکبار دیگر به گفتگوهای صلح اشاره کرد وگفت دروازه صلح و گفتگو به روی آنهاییکه می خواهند از جنگ دست بکشند و به قانون اساسی افغانستان احترام بگذارند باز است، همزمان او هشدار داد که هیچ وقت تسلیم زور نخواهد شد و قیمت جنگ را باید بپردازند.

اقای غنی گفت، یکبار دیگر یاد آور شد که پاکستان در یک جنگ اعلام نا شده علیه افغانستان قرار دارد اما به استثنای این کشور، افغانستان توانسته که یک اجماع عمومی را مبنی بر اینکه یک افغانستان با ثبات باعث ثبات منطقه و رفاه همگانی در منطقه خواهد شد، ایجاد نماید.

***

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *