وزرای داخله اتحادیه اروپا و طرح پایان بر بحران مهاجرین

وزیران داخله کشورهای اروپایی در نشست شان در باره پایان دادن به بحران پناهندگان در اروپا، برسر ایجاد مراکز نگهداری بیشتر برای پناهجویان در آستانه زمستان، توافق کردند. در این نشست، پیشرفت ها در اجرای تدابیر قبلی اتحادیه اروپا برای رسیدگی به مشکل پناهجویان نیز بررسی شد.

در این نشست وزیران داخله کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل توافق شد تا کشورهای اروپایی به منظور حل بحران پناهندگان روند جابجایی و اسکان پناهجویان را سرعت بخشند، برای تقویت امنیت مرزهای داخلی این کشورها و مبارزه با قاچاقبران انسان تلاش ها را افزایش دهند. وزیران داخله کشورهای اروپایی همچنین توافق کردند که مراکز نگهداری پناهجویان در کشورهای مختلف اروپایی را بیشتر کنند و همچنین روند بازگرداندن مهاجران غیر قانونی را سرعت دهند. آنان از تصمیم کمیسیون اروپا برای افزایش کمک های مالی با کشورهای که از ورود پناهجویان متاثر شده اند و همچنین کمشنری عالی سازمان ملل برای مهاجران، استقبال کردند.

در این نشست تدابیر قبلی که از سوی اتحادیه اروپا برای رسیدگی به بحران پناهندگان روی دست گرفته شده بود، بررسی گردید و تاکید شد برای اجرای این برنامه ها از ورود بیشتر مهاجران جلوگیری شود. در همین حال انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان که کشورش بیشترین تعداد پناهجویان را پذیرفته، بر تحکیم مرزهای داخلی اروپا تاکید کرده و آن را یگانه راه حل بحران پناهندگان در اروپا دانسته.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *