مشاور حقوقی رئیس جمهور در یک قدمی گیوتین قانون

کمیسیون سمع شکایات مشرانوجرگه گفته که، عبدالعلی محمدی، مشاور حقوقی رئیس جمهوری را در پیوند به حضور خلیل‌الله فیروزی، یکی از مجرمان بحران کابل‌بانک در قرارداد شهرک هوشمند به دادستانی معرفی می‌کند.

 شبکه “تلویزیونی تمدن “این کمیسیون، رییس جمهوری، وزیر امور شهرسازی، مشاور حقوقی ریاست جمهوری و دادستانی کل را در قرارداد شهرک هوشمند با مجرمین پرونده کابل بانک مقصر می‌داند.

از طرف دیگر، مشاور حقوقی ریاست جمهوری که امروز به کمیسیون سمع شکایات مجلس فراخوانده شده بود، گفت: او در روند انعقاد قرارداد بین شرکتهای مقروضین کابل بانک و وزارت امور شهرسازی دخالت نداشته.

آقای محمدی، متهم‌شدن خود در این قضیه را توطئه‌ای دانست که به گفته او از سوی دو گروه مطرح شده؛ گروهی که درپی تخریب او هستند و گروهی که نمی‌خواهند مقروضین کابل بانک، قرض‌هایشان را به این بانک برگردانند.

مشاور حقوقی ریاست جمهوری افزود، مکتوبی را که او برای قرارداد ساخت شهرک هوشمند فرستاده، مربوط به امضای قرارداد بین شرکت ساختمانی نبی‌زاده وردک با وزارت شهرسازی بوده و خلیل الله فیروزی در آن حضور نداشته است.

این در حالی است که، روز گذشته محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری در حکم پنج ماده‌ای، هیئتی را برای بررسی ادعاها در مورد اجرائات غیرقانونی در روند مدیریت حصول قرضه‌های کابل بانک صادر کرده و تفاهمنامه منعقده بین شرکتهای مقروضین کابل بانک و وزارت امور شهرسازی در ارتباط با شهرک هوشمند را فاقد اعتبار دانسته است. رییس جمهوری همچنین گفته که از صدور این حکم تا اتخاذ تصمیم بعدی، تمامی وظایف عبدالعلی محمدی به حالت تعلیق درآید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *