عملیات بزرگی برای سرکوب مخالفین مسلح راه‌اندازی می‌‎شود

 وزارت دفاع ملی از آغاز عملیات بهاری زیر نام عملیات شفق به منظور سرکوب مخالفین مسلح دولت خبر می دهد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “جنرال عبدالله معاون لوی درستیز نیروهای مسلح کشور  در نشست استجوابیه مجلس سنا گفت، آنان برای سرکوب مخالفان مسلح دولت در جریان سال جاری خورشیدی برنامه های مشخصی  روی میز دارند، معاون لوی درستیز کشور هم چنان از آغاز عملیات بهاری نیروهای افغان زیر نام شفق خبر داد که به گفته ای او تا ماه سنبله ادامه خواهد داشت.
اما شماری زیادی از اعضای مجلس سنا از وضعیت بد امنیتی ولایت های شان شکایت داشتند.
سناتوران ولایت های غزنی، هلمند، کندز، بدخشان، نورستان و بخش های دیگر همه ازافزایش نارامی ها و گسترش نیروهای مخالف مسلح دولت در مناطق شان سخت انتقاد کرده مسوولان امنیتی را به ضعف و ناتوانی متهم میسازند.
سناتوران علت افزایش ناامنی ها در ولایت شان را ضعف مدیریتی، فساد در نهادهای امنیتی، کمبود پرسونل و تجهیز نبودن نیروهای امنیتی عنوان نمودند.
اعضای مشرانوجرگه هشدار دادند که در صورت عدم توجه جدی به این ولایت ممکن در بهار پیش رو شمار زیادی از ولسوالی ها در ولایات یاد شده سقوط نمایند.
اما مقام های امنیتی با وجود آنکه چالش های موجود را می پذیرند ولی اطمینان میدهند که سال پیش رو یک سال پردست آورد به آنان خواهد بود.
از سوی هم معاون لوی درستیز وزارت دفاع ملی می پذیرد که در شماری از ولایت ها آنان عقب نشینی تکتیکی داشته واین موضوع را تنها بخاطر کاهش تلفات نیروهای امنیتی و تحرک بیشتر این نیروها انجام داده اند. وی اضافه کرد که تنها در هلمند ۵۰ درصد پوسته های امنیتی را جمع نموده و اهمیت این موضوع را تنها افراد مسلکی میدانند و بس .
در همین حال عبدالرحمان رحمان معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله میگوید که مداخله حلقات استخباراتی پاکستان ، چالش های سیاسی در سطح  ملی و منطقوی و بحران اقتصادی از جمله عوامل افزایش دهنده ناامنی ها در کشور است.
معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله همچنان می پذیرد که ضعف مدیریتی و گماشتن افراد بر بنیاد تعلقات شخصی از عوامل دیگر افزایش دهنده چالش های امنیتی است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *