فیفا از کارنامه‌ی ناکام دولت در قبال انتخابات انتقاد کرد

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه موسوم به فیفا در کشور می گوید که حکومت وحدت ملی به رهبری اشرف غنی و عبدالله عبدالله تا هنوز برای آوردن اصلاحات انتخاباتی ناکام بوده است.

  به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “آقای رشید همزمان گفت که در این مدت حکومت به اصلاحات انتخاباتی به گونه برخورد کرده است که گویا تحت فشار قرار دارد.
محمد یوسف رشید، رییس اجرایی فیفا امروز ( چهار شنبه یازده حمل) در یک نشست خبری گفت: رهبران حکومت وحدت ملی در یک و نیم سالی که گذشت نتوانسته است اصلاحات انتخاباتی را به وجود بیاورد.
آقای رشید همزمان گفت که در این مدت حکومت به اصلاحات انتخاباتی به گونه برخورد کرده است که گویا تحت فشار قرار دارد.
او می گوید که در این مدت نیاز بود که حکومت باید در اصلاحات انتخاباتی گام های موثرتری را بر می داشت و نگرانی ها در این مورد را پایان می داد.
به گفته رشیدی کارهایی که در بخش اصلاحات انتخاباتی تاکنون در کشور انجام شده بیشتر شکلی بوده و از نظر محتوایی هیچ نتیجه محسوسی در پی نداشته است.
رییس اجرایی فیفا در نشست خبری امروز گفت: ” از همان ابتدا، آغاز خوبی در اصلاحات انتخاباتی نداشتیم شروعش با اختلافات بود و هیچ وقت وارد مرحله عملی نشدیم.”
آقای رشیدی در حالی از ناکامی حکومت در اصلاحات انتخاباتی خبر می دهد که احمد یوسف نورستانی رییس کمیسیون انتخابات در کشور چهار روز پیش (یک شنبه هشتم حمل) از سمتش استعفا کرد.
پیش از این رییس جمهورغنی فرمان تقنینی برای آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور را امضا کرد که بر اساس این فرمان اعضای فعلی هر دو نهاد انتخاباتی برکنار و به جای آن ها افراد جدید انتصاب شوند.

او می گوید که برخورد دوگانه با این کمیسیون می توانند مشکلاتی تازه را به وجود بیاورد. او می گوید که برخورد دوگانه با این کمیسیون می توانند مشکلاتی تازه را به وجود بیاورد.
در همین حال مسوولان کمیته فیفا تاکید می کند که رهبران حکومت وحدت ملی باید اختلافات گروهی شان را در کشور کنار بگذارند و برای عملی ساختن وعده های که در دوران کمپاین انتخاباتی شان داده بودند عمل کنند.
در ابتدای شکل گیری حکومت وحدت ملی در کشور، اصلاحات انتخاباتی از مهم ‌ترین تعهدات آقای اشرف غنی و عبدالله در تفاهمنامه سیاسی تشکیل این حکومت بود.
رهبران حکومت وحدت ملی به مردم اطمینان بدهند
محمد یوسف رشیدی رییس اجرایی فیفا در نشست خبری امروز گفت که حکومت وحدت ملی به مردم باید اطمینان دهند که کمیسیون انتخاباتی را مانند نهاد های دیگر تقسیم نمی کنند.
او می گوید که برخورد دوگانه با این کمیسیون می توانند مشکلاتی تازه را به وجود بیاورد.
پیش از این شماری از اعضای مجلس نمایندگان از رهبران حکومت وحدت ملی انتقاد کرده و گفته بودند که به دلیل اختلافات رهبران حکومت تا هنوز قادر نشده اند که وزارت خانه و ریاست خانه ها را از سرپرستی بیرون کنند.
رشیدی می گوید اختلافات در درون ‌حکومت، سود جویی افراد و به حاشیه رفتن اصلاحات انتخاباتی از دیگر دلایلی است که ناکامی حکومت وحدت ملی برجسته می کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *