فصل گرما موسم گرم شدن جنگ در افغانستان

هرسال با گرم شدن هوا حملات دهشت‌افگنان افزایش می‌یابد، امسال نیز از افزایش حملات دهشت‌افگنان نگرانی‌هایی وجود دارد، اما وزارت داخله می‌گوید که نیروهای امنیتی کشور در آمادگی کامل قرار دارند و نمی‌گذارند که دشمن به اهداف‌شان برسد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله در یک نشست خبری در کابل ضمن این‌که از آغاز عملیات گسترده‌ی موسوم به «شفق» در شماری از ولایات خبر داد، همچنان گفت که نیروهای امنیتی با تمام نیرو و امکاناتی که در اختیار دارد علیه دشمن مبارزه می‌کنند.
صدیقی افزود که عملیات شفق به‌گونه‌ی مشترک در همکاری و همآهنگی کامل با نیروهای اردوی ملی و امنیت ملی در ولایت‌های بدخشان، سرپل، غزنی، و ننگرهار راه‌اندازی شده و با موفقیت به‌پیش می‌رود و تلفات سنگینی بر دشمن وارد شده است.
سخنگوی وزارت داخله گفت در دو هفته‌ی گذشته نیروهای امنیتی کشور ۵۷ عملیات را در ولایت‌های مختلف به‌راه انداخته‌اند که در جریان این عملیات، ۱۰۰ طالب کشته، ۱۴ هراس‌افگن زخمی و۱۲ هراس‌افگن دیگر بازداشت شده‌اند.
صدیقی تأکید کرد که نیروهای مشترک امنیتی آماده‌اند تا با تهدیدهای امنیتی به‌گونه‌ی جدی و قاطع مقابله کرده و از مردم افغانستان در برابر گروه‌های تروریستی و دهشت‌افگن دفاع کنند.
در فصل بهار سال گذشته، گروه طالبان حملات بهاری‌شان زیر نام «عزم» را آغاز کرد و در ماه‌های بعد شماری از ولایت‌ها به‌شدت ناامن شد. طالبان در سال گذشته چندین ولسوالی را در نقاط مختلف کشور سقوط دادند. این گروه پس از چهارده‌سال (پس از شکست شان در سال ۲۰۰۱) ولایت قندوز را برای چند روز در کنترل گرفت که بزرگترین پیروزی‌شان را رقم زدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *