موج تازه از مسافر ربایی در شمال

قسیم جنگل‌باغ، فرمانده پولیس کندز می‌گوید که طالبان حوالی ساعت ۸  امروز از منطقۀ باغ‌امیر کندز شماری از مسافران را ربوده اند و تعداد دقیق مسافران تاحال معلوم نیست. به گفتۀ آقای جنگل‌باغ عملیات برای آزادی مسافران آغاز شده است و تاحال در نتیجۀ این عملیات ۳ مسافر از چنگ طالبان رها شده اند.

با این حال یک منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود به سلام‌وطندار می‌گوید که شمار مسافران ربوده شده به ۴۵ تا ۴۷ تن می‌رسد.

محمدیوسف ایوبی، رییس شورای ولایتی کندز نیز می‌گوید که این گروه از بامداد امروز (چهارشنبه) ایستگاه‌هایی برای بررسی مسافران در منطقۀ لودینِ شاهراه کندزـ تخار ایجاد کرده اند و پس از وارسی، مسافران را با خود می‌برند.

به گفتۀ آقای ایوبی تاکنون شمار مسافران ربوده‌شده معلوم نیست، اما ایوب سالنگی، معاون پیشین امنیتی وزارت داخله در صفحۀ تویترش ربوده‌شدن ۲۵ تن از مسافران را تأیید کرده است.

امرالدین ولی، عضو شورای ولایتی کندز نیز در گفت‌وگو با سلام‌وطندار می‌گوید که طالبان این مسافران را از مسیر باغ‌امیر به سمت منطقۀ کوبه‌یی و کنم‌ها انتقال می‌دهند.

این مناطق مربوط حوزۀ چهارم شهر کندز می‌شوند و به گفتۀ منبع در منطقه به‌صورت پراکنده صدای شلیک گلوله به گوش می‌رسد و به احتمال زیاد درگیری به‌خاطر آزادی مسافران راه افتاده است.

طالبان تاحال در این باره چیزی نگفته اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *