مهاجرین بی‌مدرک از پاکستان به‌کشور بر گشتانده می‌شوند

رسانه های محلی این کشور گزارش دادند که طی ۲۴ ساعت گذشته ده ها خانواده به افغانستان بازگشته اند.

بسیاری از این خانواده های افغان در گفتگو با رسانه های پاکستانی ضمن نارضایتی از این دستور پولیس پاکستان گفته اند که هیچ گونه زندگی و تجارتی در افغانستان ندارند و در واقع در افغانستان هم مهاجر محسوب خواهند شد.

لازم به ذکر است که در این میان بسیاری از خانواده هایی که به افغانستان بازگشته اند، افغان هایی هستند که در پاکستان ثبت شده اند و دارای مدارک اقامتی می باشند. اما انها نیز از ترس اینکه روزی توسط پولیس به زور اخراج شوند، خود تصمیم به ترک پاکستان گرفته اند.

این همچنین در حالی است که پیش تر نمایندگان کمیشنری عالی سازمان ملل برای پناهندگان از کمپ های مهاجرین در این منطقه دیدن کرده بودند و اطمینان داده بودند که این اقدام علیه مهاجرانی که مدارک اقامتی دارند نمی باشد.

یک مقام پولیس در گفتگو با اکسپرس تیریبیون گفت که پولیس به این مهاجران تا پایان امروز فرصت داده است تا منطقه را تخلیه کنند، و از امروز به بعد طبق دستوراتی که بعدا به پولیس ابلاغ می گردد با مهاجران برخورد می کند.

این مقام پولیس گفت هنوز مشخص نیست که چه دستوراتی بعدا به پولیس صادر می شود تا با مهاجرانی که منطقه را ترک نکرده اند برخورد شود.

مقامات مرزی در مرز تورخم می گویند که تا ساعت ۴ و نیم بعد از ظهر جمعه ۵۵۶ نفر از ۱۱۳ خانواده افغان به سوی افغانستان باز گشته اند.

در این میان مهاجران قانونی نیز بودند، اما مقامات پاکستانی می گویند که بسیاری از آنها افغان هایی بودند که فاقد مدارک اقامتی در پاکستان بودند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *