نیکلسون: گروه طالبان هنوز درگیر شوک مرگ ملا منصور است

قومندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان می‌گوید که کشته شدن ملا اختر محمد منصور، رهبر پیشین طالبان در پاکستان، رهبران آن گروه را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “جان نیکلسن که به ولایت کندز سفر کرده است، در دیدار با مقام‌های ولایتی و بزرگان آن ولایت گفت که رهبری طالبان تا هنوز هم از شوک مرگ ملا منصور بیرون نیامده‌اند.

در مقابل، فعالان و اکثر اعضای شورای ولایتی کندز به خاطر فعالیت طالبان در آن ولایت، ناهماهنگی میان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، نبود حمایت هوایی ناتو در عملیات‌ها و کارکرد نابسندۀ قوای افغان و خارجی برای سرکوب طالبان، به شدت انتقاد کرده و خواستار اقدامات جدی در این زمینه شدند.

عبدالغفور هوتک مسوول جوانان ولایت کندز به هیئت اعزامی دولت هشدار داد “اگر دولت تا یکی دو ماه دیگر امنیت را در کندز تامین نکند، مردم مصمم اند که هم بر ضد دولت و هم بر ضد طالبان قیام کنند”.

آقای نیکلسن قهر و غصۀ کندزیان را بجا خوانده و از بیان آزادانۀ این انتقادات ابراز خرسندی کرد. او افزود که هیچگاهی اجازه داده نخواهد شد که کندز بار دیگر به چنگ طالبان بیافتد.

فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان از شکست جدی تندروان داعش در افغانستان خبر داده گفت که عملیات شفق برای هدف قراردادن عمال این گروه از ننگرهار شروع شده و قرار است مرحلۀ بعدی این عملیات بر ولایت‌های شمالی به ویژه کندز و بدخشان تمرکز داشته باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *