شاهراه کندهار ـ هلمند همچنان نا امن است

هرچند سه روز پیش شاهراه هلمند_کندهار از سوی نیروهای دولتی پاکسازی شده و به روی ترافیک باز شد اما شماری از راننده‌گان و مسافران در این مسیر  می گویند که هنوز هم آنان نمی توانند به خاطرِآسوده در این شاهراه رفت و آمد نمایند زیرا به گفته آنان طالبان مسلح در این مسیر بالای موترهای آنان شلیک می کنند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “راننده گان مسیر هلمند_کندهار مدعی اند که شماری از آنان در پی اصابت شلیک های طالبان مسلح زخمی شده اند.
به نقل از آنان در تازه ترین مورد به روز شنبه جنگجویان طالب در منطقه وزیرمامند این شاهراه بالای راننده ها شلیک کردند و آنان مجبور شدند تا دوباره به شهر لشکرگاه برگردند.
راننده گان می گویند که در سرک قیر طالبان نمی گذارند تا رفت و آمد کنند و در راه های فرعی نیز نیروهای دولتی اجازه رفت و برگشت را برایشان نمی دهند که این موضوع سبب شده است  تا آنان در شهر لشکرگاه در بند بمانند .
در همین حال حیات‌الله حیات والی هلمند می گوید:نیروهای امنیتی این شاهراه را به روی ترافیک باز کرده و در این بخش ادای مسوولیت کرده اند اما مردم نیز باید در برابر طالبان صدا بلند کنند.
حیات تاکید دارد  که مسیر شاهراه هلمند_کندهار به روی ترافیک باز است و در حال حاضر هم نیروهای دولتی سرگرم عملی کردن پلان ها به منظور تامین بهتر امنیت در این مسیر هستند امانیروهای دولتی به راننده‌گان و مسافران اجازه نمی دهند تا از مسیر های خامه که از مناطق زیر تسلط گروه طالبان عبور می کنند رفت و آمد نمایند.
این در حالیست که شاهراه هلمند_کندهار حدود یکماه زیر اداره گروه طالبان بود و طالبان مسلح  این مسیر را ماین گذاری نیز کرده بودند،اما سه روز پیش نیروهای دولتی موفق شدند تا این مسیر را پس از انجام عملیات های پاکسازی به روی ترافیک بازگشایی کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *