یک تبعه خارجی از شهر کابل ربوده شد

افراد مسلح ناشناس که گفته می‌شود، لباس ملکی به تن داشته اند، یک خانم استرالیایی را از ساحۀ قلعۀ فتح‌الله از مربوطات حوزۀ دهم ربوده اند. وزارت داخله افغانستان این آدم‌ربایی را تأیید کرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان بهرسانه ها گفت “این خانم ساعت هفت شام دیروز ربوده شده است”.

آقای دانش در مورد هویت خانم استرالیایی ربوده‌شده، جزئیاتی نداد؛ ولی علاوه کرد که برای ردیابی و تثبیت محل نگهداری این خانم، پولیس کابل تحقیقات خود را آغاز کرده است.

گفته می‌شود که این خانم برای یک مؤسسۀ غیرانتفاعی در کابل کار می‌کند.

سفارت استرالیا در کابل نیز این رویداد را تأیید کرده و از تمامی شهروندان خود خواسته است که سفرشان را به افغانستان، به حالت تعلیق در آورند.

مسؤولیت این آدم‌ربایی را هنوز فرد یا گروهی به عهده نگرفته است.

در سال روان میلادی، این سومین شهروند استرالیایی است که در افغانستان ربوده می‌شوند. کِری جین ویلسون یک خانم استرالیایی در ماه اپریل از دفتر کارش در شهر جلال‌آباد ننگرهار ربوده شد؛ ولی در ماه اگست از چنگ آدم‌ربایان نجات یافت.

پس از آن، شهروند دیگر استرالیا که استاد پوهنتون امریکایی – افغانستان بود، با یک همکار امریکایی‌اش در ماه اگست ربوده شد و هنوز از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

واقعات آدم‌ربایی از مشکلات اساسی طولانی‌مدت در افغانستان شمرده می‌شود که اکثر اوقات به هدف باج‌گیری، گروه‌های آدم‌ربایان این کار را انجام می‌دهند.

درهمین حال، ریاست اجرائیه افغانستان، واقعات آدم‌ربایی را از مشکلات جدی خوانده است. عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان اخیراً در نشست شورای وزیران گفت، هنوز به مشکل آدم‌ربایی به صورت جدی رسیدگی نشده است.

آقای عبدالله نهادهای امنیتی را در قبال جلوگیری واقعات آدم‌ربایی مسؤول دانست و به این نهادها دستور داد که در این راستا اقدامات جدی را روی دست گیرند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *