نی، در پیوند با ترور مدیر مسئول رادیو پیغام ملی در لوگر واکنش نشان داد

نی یا دفترحمایت کننده‌ی رسانه های آزاد افغانستان از ادامه خشونت علیه خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها ابراز نگرانی کرده و از رهبران حکومت می‌خواهد تا در بررسی قضایای خبرنگاران مداخله کنند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “ادامه و افزایش خشونت و قتل خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ها در کشور یکبار دیگر نگرانی نی یا دفترحمایت کننده‌ی رسانه های آزاد افغانستان را برانگیخته است.

این در حالیست که به تازگی قاضی محمد نصیر مدثر مدیر مسئول یک رادیو محلی بنام (پیغام ملی) در لوگر توسط افراد مسلح ناشناس کشته شد.

مجیب خلوتگر رئیس نی با نگرانی از کشته شدن مدیر مسئول رادیو پیغام ملی از رهبران حکومت خواست تا قضایای خشونت و قتل خبرنگاران را در کشور به صورت جدی پی‌گیری نمایند.

 

آقای خلوتگر انتقاد می‌کند که با وجود تلاش‌ها از سوی حکومت و ایجاد کمیته مصونیت خبرنگاران و دیگر نهادها، کار موثر برای جلوگیری از خشونت علیه خبرنگاران صورت نگرفته است.

این در حالیست که به گفته مسئولان ولایت لوگر، قاضی محمد نصیر مدثر مسئول رادیو پیغام ملی نا وقت روز پنجشنبه از سوی افراد مسلح ناشناس در ولسوالی محمد آغه هدف قرار گرفته و کشته شد.

به اساس ارقام ارائه شده از سوی مسئولان “نی” یا دفتر حمایت کننده‌ی رسانه های آزاد افغانستان در سال ۲۰۱۶ به تعداد ۱۴ خبرنگار و کارمند رسانه‌ها کشته شده و بیش از چهارصد مورد خشونت علیه آنان در مناطق مختلف کشور صورت گرفته است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *