قوای مسلح یک پایگاه مهم مخالفین مسلح را در نیمروز تصرف کردند

مقامات امنیتى در ولایت نیمروز مى گویند که در عملیات نیروهاى امنیتى در ولسوالى خاشرود این ولایت، ضمن تصرف یک پایگاه مهم مخالفان مسلح، شش تن از آنها کشته شده و ١۴ تن دیگر مجروح گردیده اند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “سمونوال محمد صالح مسعود آمر امنیت قومندانی امنیه نیمروز، که عملیات تصفیوی برای تصرف ساحات تحت کنترول طالبان، از سه  روز بدینسو در ولایت نیمروز آغاز گردیده، که تاکنون منطقۀ رزى و کندهارى هاى ولسوالى خاشرود، به تصرف دولت درآمده است.

وى افزودکه در این عملیات، شش مخالف مسلح  کشته شده و ١۴  تن دیگر شان زخمی شده اند و پایگاه مهم مخالفان مسلح دولت در منطقه رزی ولسوالی خاشرود که در آن، حدود ۶٠ پنجابی حضور داشتند، به تصرف دولت در آمده است.

همچنان  آمر امنیت قومندانی امنیه ولایت نیمروز گفت که در عملیات یادشده، یک فابریکه ساخت ماین که ٢٠ بورى مواد انفجارى، ٢٠ حلقه ماین بشکه یى، یک بایسکل که درآن مواد انفجارى جابجا گردیده بود نیز به دست نیروهاى امنیتى افتاده و از بین برده شده است.

همچنان موصوف علاوه کردکه در این عملیات، یک سرباز اردوى ملی در انفجار ماین کنار جاده کشته شده است.

ذبیح الله مجاهد یکتن از سخنگویان طالبان، ضمن رد این ادعا گفت که افراد پنجابی، در خاشرود وجود نداشته و هیچ پایگاه شان در این ولسوالی به کنترول دولت در نیامده است.

وی ادعا کرد که درجریان عملیات ٣ روزه ١٠٢ تن از نیروهای دولتی کشته و زخمی شده  و طالبان ١۵ واسطۀ زرهی نیروهاى دولتى را یا به دست آورده و یا تخریب نموده اند.

مجاهد همچنان گفت که درنتیجۀ عملیات هوایى نیروهاى دولتى، ٣ طفل نیز کشته شده و ١٠ فرد ملکى مجروح و یک مدرسۀ دینى تخریب گردیده است.

سخنگوی طالبان تایید کرد که در روز دوم عملیات، دو طالب کشته و سه تن دیگر زخمی شده بودند.

 اما محمدهاشم نور زایی، ضمن تایید بیرون راندن پنجابی ها از ساحه رزی ولسوالى خاشرود توسط نیروهای امنیتی، گفت که در این عملیات به افراد ملکی آسیبی نرسیده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *