تهاجم وسیع مخالفین مسلح بر معدن لاجورد بدخشان ناکام ماند

مسوولان امنیتی در بدخشان می گویند که حمله طالبان مسلح برای تصرف معدن لاجورد کران ومنجان بدخشان نا‌کام مانده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی تمدن ؛ افراد وابسته به طالبان مسلح از دو شب پیش حملات گسترده ای را برای تصرف ولسوالی کران و منجان و دست یابی به معدن لاجورد این ولسوالی آغاز کرده بود که با مقاومت نیروهای امنیتی و خیزش مردم این ولسوالی مواجه شدند.
غلام سخی غفوری فرمانده پولیس بدخشان به خبرگزاری جمهور گفت که طالبان مسلح پس از ساعت ها جنگ و درگیری در ولسوالی کران و منجان این ولایت، سر انجام چاشت روز گذشته در نتیجه مقاومت نیروهای امنیتی و خیزش کنندگان مردمی دوباره به عقب رانده شدند.
آقای غفوری افزود که افراد وابسته به گروه طالبان قصد داشتند ولسوالی کران و منجان را تصرف کرده و به معدن لاجورد این ولسوالی دست یابند.
به گفته وی، در حمله طالبان که از دو شب پیش آغاز شده بود و تا چاشت دیروز ادامه داشت، حدود ۷ طالب مسلح کشته و زخمی شدند و به نیروهای امنیتی و خیزش کنندگان مردمی آسیبی نرسیده است.
این درحالی است که طالبان از دو سال به این طرف بر ولسوالی وردوج و یمگان بدخشان تسلط دارند و نیروهای امنیتی افغانستان تاهنوز برای باز پس گیری این دو ولسوالی عملیات نظامی راه اندازی نکرده اند.
مسوولان محلی و باشندگان بدخشان از تسلط طالبان بر این دو ولسوالی به شدت ابراز نگرانی کرده و از دولت خواسته اند که عملیات پاکسازی امنیتی را در این دو ولسوالی انجام دهند.
پیش از این نمایندگان بدخشان گفته بودند که اگر دولت با استفاده از فصل سرمای زمستان وردوج و یمگان این ولایت را از طالبان پس نگیرد، فعالیت طالبان در سال آینده در نقاط دیگر بدخشان نیز گسترش خواهد یافت.
پیش از این وزرات دفاع گفته بود که در فصل زمستان بدخشان را از طالبان پاکسازی می کند ولی مسوولان محلی و باشندگان محل می گویند که تا هنوز عملیاتی برای بازپس گیری وردوج و یمگان تا هنوز راه اندازی نشده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *