به اتهام فساد مالی ۶ مقام از جمله دو شاهزاده خاندان سلطنتی سعودی، برکنار شدند

ملک سلمان، پادشاه عربستان چند تن از مقامات دولتی و لشکری که در میان آنها نام دو تن از شاهزاده‌گان خاندان سلطنتی نیز به چشم می‌خورد را به اتهام فساد مالی از وظایف‌شان برکنار کرد.

در حکم ملک سلمان، فحد بن ترکی رئیس ائتلاف نظامی عربستان در یمن، به همراه پسرش، عبدالعزیز بن فحد، از مقام‌شان عزل شدند. این دو شاهزاده و ۴ مقام دیگر مظنون به فساد و مناسبات مالی مشکوک در وزارت دفاع هستند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، با شعار مبارزه با فساد اقتصادی در حال تغییرات گسترده در سیستم رهبری حکومت شاهی عربستان است.

به نوشته نشریه وال استریت ژورنال آمریکا چند ماه قبل هم ۳ مقام بلندپایه خاندان سلطنتی عربستان به شمول احمد بن عبدالعزیز، برادر کوچک ملک سلمان و مجمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان در جریان همین تغییرات بازداشت شدند.

اما منتقدان، او را به حذف رقبای تاج و تخت و منتقدان خود، با شعار مبارزه با فساد متهم می‌کنند.

گفتنی است در سال ۲۰۱۷ و بعد از به قدرت بن سلمان به عنوان ولیعهد در اقدامی بی‌پیشینه دهها مقام عالی‌رتبه و اعضای خاندان سلطنتی سعودی را به اتهام فساد مالی در هتلی در شهر ریاض برای چند هفته بازداشت کرد. بیشتر این افراد برای خارج شدن از این هتل در مجموع معادل ۱۰۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دالر، تحت عنوان توافق و مسامحه پرداخت کردند و آزاد شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *