افزایش کودکان کار در جاده‌های پایتخت

در ماه‌های پسین کودکان کار در جاده‌های پایتخت افزایش یافته است. شماری از این کودکان می‌‎گویند، به دلیل فقر و بیکاری مجبور شدند برای تهیه مخارج خانواده به کار روی جاده روی بیاورند. آنان از حکومت می‌خواهند، زمینه کار را برای مردم فراهم کنند.

در همین حال معاون سخنگوی حکومت می‌گوید، افزایش کودکان کار یک معضل درد آور برای جامعه است و حکومت متعهد است به این معضل رسیدگی کند.

فقر و بیکاری پای کودکان را به جاده‌ها کشانده. نه صدها، که هزاران کودک!

شماری به تگدی‌گری روی آوردند اما برخی به کار روی جاده. حالا این کودکان یا خود نان آور خانواده اند یا هم کمک دست به پدر و برادر شان.

با اینحال در ماه های پسین کودکان کار در افغانستان افزایش یافته. این وضعیت اما روی کار بسیاری از این کودکان تاثیر منفی گذاشته است.

حکومت هم می گوید روی آوردن کودکان به جای تحصیل به کار، درد آور است. معاون سخنگوی حکومت گفت، کابینه، جمعیت هلال احمر را وظیفه داده تا طرحی را در هماهنگی با ادارات دیگر روی دست بگیرد که بر بنیاد آن کودکان کار از روی جاده ها جمع آوری و به خانواده های شان کمک صورت بگیرد.

این در حالی است که پیش از این صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل از وضعیت کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود. براساس آمارها در حکومت پیشین حدود ۳٫۷ میلیون کودک از رفتن به مکتب بازمانده بود، حالا با روی آوردن کودکان به جاده ها دیده می شود این رقم در سال آینده افزایش بی پیشینه خواهد یافت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *