انتقادها از بی‌توجهی به آبدات تاریخی ولایت غزنی

باشندگان ولسوالی قره‌باغ ولایت غزنی  از حکومت می‌خواهند، که زندان عصر غزنویان واقع در نی‌قلعۀ این ولسوالی را مورد توجه و بازسازی قرار دهد.

آنان می‌گویند، اگر ساحات باستانی بازسازی و به آن توجه صورت گیرد، در کنار جذب گردشگران، زمینه عایداتی خوبی را نیز برای کشور فراهم می‌سازد. 

ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی اما اطمینان می‌دهند که به‌زودی برای بازسازی آبدات تاریخی این ولایت اقدام خواهند کرد. 

سال‌ها جنگ در افغانستان اما سبب شده که علاوه بر خود، مناظر زیبای این آبدات تاریخی نیز به باد فراموشی سپرده شود. حالا باشندگان منطقه از حکومت می‌خواهند که برای بازسازی این مکان تاریخی اقدام کنند.  

مسئولین ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی اما می‌گویند، درحال رایزنی با مقامات مرکزی جهت بازسازی اماکن تاریخی این ولایت هستند و در صورت نشان دادن چراغ سبز از سوی آن‌ها فورأ اقدام می‌کنند. 

باستان شناسان نیز با تأکید بر اهمیت نگهداری از آبدات تاریخی می‌گویند، بازسازی این آبدات، در کنار جذب گردشگران داخلی و خارجی برافزایش عواید ملی نیز مؤثر خواهد بود.

از جانب هم در امتداد و نواحی زندان تاریخی “کوه گهواره” که یکی از کوه‌های دیدنی و مشهور کشور به شمار می‌رود نیز واقع شده، موردی که از دید آگاهان اگر به این دو توجه شود می‌تواند به یک پارک ملی تبدیل شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *