سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)

اول ماه ذی الحجه برابر است با سالروز زیباترین پیوند آسمانی در جهان اسلام؛ پیوندی ‌که از جهات مختلف الگویی برای تمامی بشریت است.

در این روز مبارک، حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه زهرا (س)، برترین بانوی جهان پیمان عشق بست و خداوند متعال برترین فرستاده خود را شاهد این ازدواج قرار داد.

ازدواج ساده و بدون تجمل حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین الگو برای جوانان است. ازدواجی که بدور از تجمل گرایی‌های رایج برگزار گردید و تنها معیار آن تقوا و عمل به فریضه الهی بود.

حضرت علی (ع) برای آغاز زندگی جدید خود با حضرت فاطمه زهرا (س) فقط یک ششمیر، زره و یک شتر داشت که با موافقت پیامبر گرامی اسلام (ص) امام زره را فروخت و قیمت آن را به عنوان بخشی از مهریه حضرت فاطمه در اختیار رسول گرامی خدا (ص) قرارداد. پیامبر بزرگ اسلام از این پول برای دختر خود لوازم منزل خریداری کرد.

پیوند ساده و سرشار از معنویتی که الگویی است برای جوانان و مومنانی که به دنبال رضایت خداوند هستند.   

این روز مبارک و متبرک بنام خاندان عصمت و طهارت اکنون فرصتی مناسبی شده است برای جوانان متعهد و متدینی که می‌خواهند زندگی مشترک‌شان را آغاز کنند.

از نکات آموزنده دیگر این ازدواج می توان به کفو و همتا بودن، ملاک قراردادن معیارها و خصوصیات معنوی و دینی و اخلاقی، خواستگاری بدون واسطه، سخت نگرفتن بر همدیگر، قناعت، دوری از اشرافی‌گری و تجملات، مهریه پایین، بنا کردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت، حجب و حیا اشاره کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *