تاکید ایران به پایبندی به مذاکرات برجام

قصه ناتمام برجام؛ هرچند درحال حاضر مذاکرات برای احیای برجام میان ایران و طرف‌های غربی متوقف است، اما مقام‌های ایرانی از تلاش‌ها برای احیای آن خبرداده است.

ناصرکنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران بار دیگر اعلام کرد که ایران به روند مذاکرات به مثابه یک انتخاب جدی پایبند است. او اظهارات غربی‌ها مبنی براینکه ایران باید گام جدی و سریع در راستای احیای برجام بردارد را خواست یک جانبه آنان خواند و تاکید کرد ایران هیچ گاهی فریب این ضرب الاجل‌های ساختگی را نمی‌خورد.

اخیرا امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه، خواهان برداشتن گام‌های سریع برای احیای برجام شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت، هم اکنون رایزنی‌ها پیرامون مسائل برجام با طرف‌های مقابل از جمله انریکه مورا ادامه دارد و پیشنهادات مختلفی میان طرف‌ها تبادله شده است. بگفته سخنگوی وزارت خارجه ایران، این کشور برای رسیدن به توافق نهایی انعطاف زیادی داشته اما حالا نوبت امریکاست که تصمیم بگیرد نه ایران، درهمین حال، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی ایران با انتقاد از اقدام اخیر آژانس اتمی بین‌المللی علیه این کشور گفته، درحال حاضر تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران با نظارت آژانس بین المللی اتمی انجام می‌شود وهیچ فعالیت پنهانی غنی‌سازی یورانیم وجود ندارد.

او گفته کشورهای غربی در۲۰ سال گذشته جز اتهام وارد کردن به هیچ تعهدی پایبند نبوده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *