اسلام آباد بازهم به دیپلماسی صلح و ثبات در افغانستان برگشت

سید طارق فاطمی، دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور خارجی گفته که صلح در افغانستان، برای صلح و ثبات تمام کشورهای منطقه حیاتی است.

به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن ” به نوشته خبرنامه‌ای که روز جمعه، در وبسایت وزارت امور خارجه پاکستان منتشر شده، آقای فاطمی این سخنان را در دیدار با دنگ شیجون، نماینده خاص چین برای افغانستان که برای یک دیدار رسمی در اسلام‌آباد به سر می‌برد، ابراز کرده.

آقای شیجون که پیشتر به عنوان سفیر چین در افغانستان کار می?کرد و دوره ماموریتش در ماه اکتبر پایان یافت، به تازگی به عنوان نماینده خاص این کشور در امور افغانستان منصوب شده است.

در خبرنامه وزارت خارجه پاکستان آمده که دستیار ویژه نخست وزیر این کشور، گفته که پاکستان و چین اهداف و منافع مشترکی را در افغانستان دنبال می‌کنند و از تلاش‌های چین برای برقراری صلح در افغانستان و گسترش روابط دو کشور استقبال کرده.

روابط افغانستان و چین در سال‌های اخیر رو به گرمی گذاشته و دولت افغانستان امیدوار است که با توجه به روابط نزدیک این کشور با پاکستان، چین نقش پررنگ‌تری در روند صلح در افغانستان بازی کند.

دولت افغانستان بارها تاکید کرده که پاکستان بر طالبان نفوذ قابل ملاحظه‌ای دارد و چین می‌تواند پاکستان را وادار کند تا از این نفوذ برای آوردن طالبان به پای میز مذاکره استفاده

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *