اعلامیه شورای علمای شیعه افغانستان در محکومیت قتل هفت تن از هموطنان در زابل

بسم ا… الرحمن الرحیم

«وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمًا»
«و هر کس عمدا مؤمنى را بکشد کیفرش دوزخ است که در آن ماندگار خواهد بود و خدا بر او خشم مى‏گیرد و لعنتش می‌‏کند و عذابى بزرگ برایش آماده ساخته است»(سوره النسا – آیه۹۳)

خبر به شهادت رسیدن مظلومانه هفت تن از هموطنان عزیزمان در ولسوالی خاک افغان ولایت زابل متاثر کننده ، تامل برانگیز و نگران کننده است. شهید شدن غیر نظامیان  بویژه زنان و اطفال به دست دشمنان اخلاق و انسانیت ، ضمن اینکه عملی بزدلانه و ددمنشانه است ، این واقعیت را هویدا میسازد که ناامنی ها در کشور مظلوم مان افغانستان وارد مرحله نگران کننده تری شده است. شورای علمای شیعه افغانستان ضمن تقبیح شدید جنگ و نا امنی در کشور ، کشتار غیر نظامیان بویژه رودیداد تاسفبار زابل را که در آن تعدادی از هموطنان مومن ما شهید و از جمله چند زن و یک کوک ۹ ساله سربریده شداند را شدیدا محکوم می نماید. همچنین این شورا  با جدیت و تاکید تمام از دولت جمهوری اسلامی افغانستان می خواهد تا نسبت به حفظ جان ، مال و ناموس مردمی که با آرای آنها تکیه بر  اریکه قدرت زده است سعی و اهتمام جدی ورزیده و به مسئولیت و عده های شان پایبند باشند.

شورای علمای شیعه افغانستان – کابل ۲۶ محرم الحرام ۱۴۳۷ هجری قمری

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *