امریکا با انبار باروت در منطقه آتش بازی می‌کند

«امریکا و متحدین آن در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، بازی خطرناکی را در سوریه در پیش گرفته‌اند.»

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با بیان این مطلب علاوه کرده که عملیات ائتلاف به سرکردگی امریکا علیه داعش، دستاورد اندکی داشته و داعش از سال گذشته بدین سو مناطق تحت نفوذ خود را توسعه داده است.

سرگئی لاوروف در مصاحبه با تلویزیون “یک” روسیه گفت: عملیات هوایی ائتلاف به سرکردگی امریکا علیه داعش حدود چهار ماه پیش آغاز شده؛ اما بسیاری از واحدهای نظامی و تاسیسات داعش مورد حمله قرار نگرفته.

وزیر خارجه روسیه علاوه کرد: امریکا و هم‌پیمانان‌ش، بازی خطرناکی را در سوریه در پیش گرفته‌اند. لاوروف افزود: درک اهداف اصلی امریکا و متحدانش مشکل است.

به گفته وزیر خارجه روسیه، امریکایی‌ها “ظاهرا” می‌خواهند حکومت سوریه را توسط داعش تضعیف و ساقط کنند؛ اما همزمان نمی‌خواهند داعش قدرت را در دست بگیرد.

لاوروف از امریکا انتقاد کرد که رفتارش آینده سوریه، به‌عنوان یک کشور سِکولار که حقوق همه اقوام و مذاهب در آن تضمین گردد را با خطر روبرو می‌کند.

 لاوروف خاطرنشان کرد: در طول مدتی که عملیات ائتلاف به سرکردگی امریکا علیه داعش ادامه داشته، این گروه مناطق بیشتری را تصرف کرده.

در همین حال خبر رسیده که روسیه عملیات‌هایش بر مواضع داعش در سوریه را تشدید کرده. وزارت دفاع روسیه از به کارگیری بمب‌افکن‌های استراتژیک علیه داعش خبر داده.

یک مقام نظامی روسی هم گفته: ۳۷ جنگنده دیگر، علیه داعش به پرواز درآمده‌اند. همچنین روسیه با موشک‌های کروز، از دریای مدیترانه به اهدافی در سوریه حمله کرده.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *