رئیس جمهور به پاکستان سفر می‌کند

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” عبد الله عبدالله، رئیس اجرائی دولت وحدت ملی کشور اعلام کرد که قرار است مقام ریاست جمهوری،  برای اشتراک در کنفرانس کشورهای قلب آسیا از اسلام آباد دیدار کند

عبدالله  امروز دوشنبه در نشست شورای وزیران  گفت که آقای غنی و هیات همراه در این کنفرانس شرکت می‌کنند و کابل امیدوار است که نتایج به نفع ثبات و تحکیم همکاری صادقانه در منطقه شود.

آقای عبدالله همچنین ابراز امیدواری‌ کرد که این کنفرانس در روند مبارزه با تروریسم و استفاده از فرصت‌های اقتصادی منطقه مفید واقع شود و سبب بهبود وضعیت اقتصادی مردم منطقه گردد.

او گفت که کابل انتظار دارد این کنفرانس نتایج خوبی برای صلح و ثبات، تامین و گسترش روابط منطقه‌ای در پی داشته باشد. آقای عبدالله گفت که این کنفرانس یک ابتکار خوب بوده ولی تاکنون نتوانسته که به اهداف تعیین شده خود دست یابد.

به گفته وزارت خارجه کشور “مبارزه منطقه‌ای علیه تروریسم و تهدیدات مشترک” از موضوعات مهم پنجمین کنفرانس کشورهای قلب آسیا است که در اسلام آباد برگزار می‌شود.

دیروز یکشنبه صلاح الدین ربانی، وزیر خارجه اعلام کرد که موضوع دیگر این کنفرانس اتصال منطقه‌ای کشورها است که از موضوعاتی مورد علاقه دولت وحدت ملی افغانستان نیز هست.

این کنفرانس برای نخستین بار در سال ۲۰۱۲ میلادی در استانبول ترکیه راه اندازی شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *