جنگ شدید میان داعش و طالبان در ننگرهار

مقام ها در ننگرهار در شرق کشور اعلام کرده اند که در گیری ها میان افراد وابسته به طالبان و جنگویان داعش در این ولایت افزایش یافته است.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار با پخش یک خبرنامۀ گفته است که در جریان دو رویداد جداگانه در این ولایت حدود ۴۸ جنگجوی دو طرف کشته و زخمی شده اند.
در خبرنامۀ ولایت ننگرهار امده است که طالبان با شماری از جنگجویان داعش در ولسوالی چپرهار ننگرهار درگیری شدند که در نتیجۀ آن حدود ۱۶ تن از افراد دو طرف کشته شدند.
خبرنامۀ همچنان گفته است که بر اثر حمله طیاره های بی سرنشین خارجی در ولسولای خوگیانی دستکم ۲۳ طالب کشته و نه تن دیگر نیز زخمی شده اند.
گفته می شود که در بین کشته شده های جنگجویان طالبان در خوگیانی یک فرمانده این گروه نیز شناسایی شده است.
پیش از این اختلافات و درگیری ها بین دو گروه طالبان گزارش شده بود اما گفته می شود که این بار طالبان با داعشیان نیز درگیر می شوند و اختلافات بین گروه های تروریستی در افغانستان افزایش یافته است.
ننگرهار در شرق افغانستان یکی از ولایت های ناارام کشور به شمار می رود که گفته می شود در شماری از ولسوالی های این ولایت جنگجویان داعش حضور دارند.
پنچاه طالبا در غرب کشور کشته شدند
مقام ها در ولایت هرات در غرب کشور اعلام کرده اند که در درگیری میان نیروهای وفادار به دو رهبر طالبان پنچاه تن از دو طرف کشته شدند.
احسان الله حیات سخنگوی والی هرات در یک نشست خبری اعلام کرد که روز گذشته افراد وابسته به ملا اختر منصور و نیروهای ملا محمد رسول بالای هم دیگر حمله کرده اند.
آقای حیات می گوید که این در گیری ها در ولسوالی شیندن ولایت هرات رخ داده است که تا هنوز ۵۰ طالب کشته و شماری نیز زخمی شده اندو
در همین حال قاری یوسف احمدی که خود را سخنگویان گروه طالبان معرفی می کند با پخش یک خبرنامۀ گفته است که درگیری بین افراد طالبان به دلیل اختطاف ‌گران به افراد طالبان آغاز شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *