اولین محموله کمک تسلیحاتی روسی به افغانستان رسید

اولین محموله بزرگ تسلیحاتی روسی به مقدار ۱۰ هزار قبضه کلاشینکوف  توسط سفیر روسیه در کابل به محمد حنیف اتمر، رئیس شورای امنیت ملی تحویل داده شد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” محمد حنیف اتمر، رئیس شورای امنیت ملی امروز هنگام تحویل گیری این سلاح ها گفت که قسمت کمی از تروریستان متعلق به افغانستان است و اکثریت آنان را تروریستان بین المللی تشکیل می دهند.

آقای اتمر اضافه کرد که “ما تنها با اتباع افغانستان برنامه مصالحه داریم و با تروریستان بین المللی مصالحه ای نداریم و هیچگاه نخواهیم داشت.

او یاد آور شد که دولت افغانستان مطلقا با پالیسی محکم امنیتی با تروریستان بین المللی مبارزه می کند و این پالیسی بدون امکانات نظامی پیشرفته محقق نمی شود.

گفتنی است که این سلاح ها مستقیماً به وزارت امور داخله تحویل داده خواهد شد و از آن در جنگ علیه تروریزم استفاده خواهد شد.

رئیس شورای امنیت ملی گفت که این کمک ها علاوه بر اهمیت نظامی، از اهمیت بالای سیاسی نیز برخوردار است، چون دوستی عمیق بین دو دولت و دو ملت را نشان می دهد.

او گفت: در حالت دشوار کنونی، این کمک ها بیانگر موقف مشترک در رابطه با تهدیدات مشترک و برنامه مشترک است.

او با بیان اینکه افغانستان و روسیه با دشمن مشترک مواجه شده است افزود: تروریست ها تهدید مستقیم نه تنها بر افغانستان بلکه به منطقه و روسیه نیز است و به فرمان دشمن مشترک کار می کند.

گفتنی است که این ده هزار میل کلاشنیکوف از اولین کمک های کشور فدراتیف روسیه در چهارده سال گذشته به نیروهای امنیتی کشور است که امروز به کابل رسید

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *