تلاش برای کمک‌رسانی به مردم جنگ زده در شیندند هرات

مقامات دولتی هرات می‌گویند، تلاش می‌کنند تا به خانواده های کمک کنند که بخاطر درگیری های شدید بین دو جناح طالبان در ولسوالی شیندند، خانه و منازل شان را ترک کرده و در مرکز ولسوالی بیجا شده اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفته، اداره ولایتی تیم های سروی را برای ارزیابی کمک های اولیه به بیجا شده‌گان شیندند اعزام کرده است.

به گفته آقای فرهاد، والی هرات در تلاش است تا از امکانات دست داشته این بیجا شده‌گان را کمک کند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در ادامه صحبت خود همچنان گفت که نیروهای امنیتی افغان از شب پنجشنبه به این سو، عملیاتی را به راه انداخته که در نتیجه آن ۲۲ نفر کشته و زخمی شده اند.

به گفتهء آقای فرهاد در این عملیات ولسوال نام نهاد طالبان در ولسوالی فارسی همراه با پنج تن دیگر که به منطقه عزیز آباد شیندند آمده بود، نیز کشته شد.

هر چند سخنگوی والی هرات می‌گوید که در حال حاضر جنگ و درگیری بین جنگجویان دو جناح تقسیم شده طالبان در شیندند پایان یافته، اما ملا عبدالمنان نیازی یک عضو ارشد جناح طالبان به رهبری ملا محمد رسول در مصاحبه با رادیو آزادی گفت، افراد آنها با جنگجویان گروه رقیب در برخی از مناطق تا هنوز در نبرد اند.

ملا نیازی گفت، افراد گروه رقیب آنها به کمک نیرو‌های می‌جنگند که به گفته او از منطقه بهرامچی هلمند داخل افغانستان شده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *