کابل دارد به یک آب‌گیر بزرگ تبدیل می‌شود

ریزش ممتد و سیل آسای باران های موسومی در کشور و تجمع آبها در سرک  های شهر کابل، شهروندان کابل را با مشکلات مواجه کرده است.

باران‌های شدید و تجمع آبها، از چند روز به این طرف عبور و مرور افراد و سایط نقلیه در جاده‌های شهر کابل را با مشکلات مواجه کرده است.

شهروندان کابل انتقاد می کنند که در قسمت پاک کاری آب روها، ساخت آبروها و جلوگیری از تجمع آبها ناشی از باران اقدام نشده است.

به گفته آنان، شهرداری کابل در قسمت تخلیه آب از برخی جاده های شهر کابل هیچ اقدام نکرده، این موضوع آنان را با مشکلات مواجه کرده است.

در همین حال، وزارت داخله اعلام کرده که منسوبین قوماندانی زون ۱۰۱ آسمایی کابل و ریاست عمومی ضد حوادث و اطفائیه وزارت داخله، به کمک شهریان کابل شتافته اند.

در خبرنامه ارسالی این وزارت به خبرگزاری مرکزی آمده است، ریزش باران‌های شدید و نبود کانالیزاسیون در شهر کابل باعث مشکلات زیاد برای شهریان کابل شده است.

بر اساس خبرنامه، تاج محمد جاهد سرپرست وزارت داخله به قوماندانی زون ۱۰۱ آسمایی کابل و ریاست عمومی ضد حوادث و اطفائیه آن وزارت دستور داد تا در هماهنگی با نهادهای شهرداری کابل در حصه تخلیه آب‌های ایستاده، انتقال مریضان از شفاخانه‌ها و باشندگان آنعده از منازل مسکونی که از ناحیه ریزش باران دچار مشکلات جدی گردیده اند، همکاری نمایند.

درهمین حال، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که پولیس کابل در هماهنگی با نهادهای شهرداری کابل و پولیس ضد حوادث و اطفائیه توانسته اند که شماری زیادی از اهالی نواحی چهارم و دهم شهرکابل را که دچارمشکل جدی رفت وآمد بودند، همکاری نمایند.

به گفته وی، همانگونه که پولیس درجهت تامین امنیت و تنفیذ قانون در کشور مسئولیت دارد، درشرایط دشوار آماده کمک و همکاری با مردم است.

وی تصریح کرده است که که طبق دستور سرپرست وزارت امور داخله، پروسه همکاری با مردم در زمینه مذکور در روزهای آینده نیز ادامه خواهند یافت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *