دوشنبه سیاه برای معارف کشور

وزارت معارف می‌گوید که نه تن از کارمندان این وزارت در انفجاری در ساحه کمری ولسوالی بگرامی کابل کشته و زخمی شده‌اند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” این وزارت می‌گوید که این انفجار زمانی رخ داد که یک موتر حامل کارمندان وزارت معارف با یک بمب جاسازی‌شده برخورد کرد. به گفته این وزارت، در این انفجار دو تن از کارمندان این وزارت کشته و هفت تن دیگر زخمی شده‌اند. وزارت معارف از کارمندان کشته شده در این انفجار به نام‌های ویس‌احمد کارمند ریاست مالی و دین‌محمد کارمند ریاست تدارکات یاد کرده است. وزارت معارف می‌‌افزاید که زخمیان این رویداد تروریستی به شفاخانه ایمرجنسی منتقل شده‌اند. این وزارت گفته که وضعیت زخمیان خوب گزارش شده است.
وزارت معارف هدف قرار دادن کارمندان این وزارت را به شدت محکوم کرده می‌گوید که قتل کارمندان غیرنظامی کاملا در مغایرت با ارزش‌ها و آموزه‌های اسلام قرار دارد.
اسدالله حنیف‌ بلخی وزیر معارف، هیاتی را موظف ساخته تا با خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی همکاری کند.
کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز، این حادثه تروریستی را شدیدا محکوم کرده و آن را اقدامی علیه ارزش‌های دینی و قوانین بشردوستنه بین‌المللی توصیف کرده است. این کمیسیون می‌گوید که هدف قراردادن غیرنظامیان خلاف تمام ارزش‌ها و اصول‌های پذیرفته شده بین‌المللی است. کمیسیون مستقل حقوق بشر از نهادهای عدلی و امنیتی خواسته تا فورا عاملان این روی‌داد را بازداشت کنند و به پنجه قانون بسپارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *